Proměna myčky už začala, vyjde na 18 milionů korun. Hotovo by mělo být na přelomu letošního a příštího roku. Bohumínská myčka se tak zařadí po bok moderních mycích zařízení, která mají dráhy v Praze, Českých Budějovicích a Brně. „Výměna technologie zajistí kvalitní údržbu a mytí našich souprav po dobu dalších přibližně 15 let. Podle zvoleného programu a typu souprav může teoreticky myčkou projekt více než stovka vozů za den,“ uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz Michal Vereš. Myčka bude mít deset různých programů, například pro patrové soupravy CityElefant, rychlovlaky Pendolino a Railjet nebo jednotky typu Panter.

Má být ekologicky šetrná, z 80 procent bude využívat recyklovanou vodu (podobně jako stávající zařízení). Technologie bude navíc připravena pro napojení na zásobník dešťové vody, což v budoucnu podstatně sníží požadavky na odběr vody z vodovodu. Výstavba svodu a zásobníku dešťové vody bude v příštích letech samostatnou investicí.

Při rekonstrukci myčky dojde k demontáži dosluhující 15 let staré technologie, k rekonstrukci zařízení pro úpravu vody, elektrických rozvodů a rozvodů stlačeného vzduchu a přívodů vody a plynu. Instalována bude nová mycí linka, vytápění myčky nebo sušák souprav.

Myčka je halová se dvěma mycími rámy a umožňuje průjezdné mytí delších souprav nebo mytí odstavené až sedmivozové soupravy. Mytí je možné i v zimním období až do pětistupňového mrazu. Bohumín je po Praze druhé nejdůležitější depo, kde dráhy pečují o vlakové soupravy.

(js)