„Na čas jezdí přezouvat firmy, protože ty jezdí po celé republice a jsou si vědomy toho, že v mnohých místech platí značky o povinné zimní výbavě. Běžní občané mění ale vždy až nyní," říká provozovatel jednoho z českotěšínských pneuservisů Radek Widenka.

Ve zdejší dílně se pracuje na dvou zvedácích a na obou se v průměru protočí 40 50 aut denně.

Je teplo, je trochu klidněji…

Podobné jsou zkušenosti také u provozovatele jednoho z karivnských pneuservisů Michala Pileckého. „Teď je zase trochu klidněji, protože je tepleji, jakmile se zase ochladí, začnou větší vlny," řekl včera redakci Deníku.

Neušetříš!

Jak se shodují odborníci z této oblasti, člověk, který čeká na poslední chvíli krom stresu, zda ve finále stihne výměnu pneumatik včas nic nezíská.

„Vždyť dnes jsou ceny letních i zimních gum takřka stejné, takže člověk čekáním stejně nic moc neušetří. Navíc třeba už v září bývají na pneumatiky i výměny různé slevy, takže ušetřený peníz bych viděl spíše zde," zamýšlel se včera ve své dílně Radek Widenka.

Oddalovat přezutí neradí ani Michal Pilecký. „Ano, zimní gumy se ojíždějí o něco více, než letní. Ale určitě to nepozná člověk, který při běžném provozu přezuje v klidu a s předstihem. Na nějakých řekněme 500 kilometrech, které takto může najet víc, se to určitě příliš neprojeví," říká provozovatel karvinského pneuservisu.

Hloubku dezénu řeší málokodo

Oba kolegové z branže se pak shodnou, že většina šoférů si nehlídá ani to, zda již jejich pneumatiky nejsou sjeté a mnohdy se to dozví až od nich samotných.

„Tady už jsou pak lidé přeci jen odpovědnější a nové pneumatiky si koupí. Ale 10 až 15 procent z nich i tak mávne rukou a jezdí dál na těch nevyhovujících. To se ale týká především majitelů starších aut," doplňuje karvinský odborník.

Ten zároveň varuje před koupěmi příliš levných a neznačkových pneumatik, kde člověk ušetří pár stovek. Konečná kvalita je ale někde úplně jinde, než u firemních značek, což se ve finále projeví nejen u trvanlivosti a vlastností takové pneumatiky.