Kraj coby správce silnice v zájmu zvýšení bezpečnosti provozu v tomto místě vydal v září opatření obecné povahy. V případě zrušení křižovatky by nebylo možné odbočit vlevo ze silnice I/11 ve směru od Ostravy na havířovskou místní část Šumbark, stejně tak by naváděcí ostrůvky „citybloky“ znemožnily odbočení ze Šumbarku vlevo na Havířov.

Město s tímto opatřením nesouhlasí.

„S rozhodnutím Moravskoslezského kraje, které bylo vydáno na základě návrhu Ředitelství silnic a dálnic ČR nesouhlasíme a vnímáme ho jako nepřiměřené a děláme vše proto, aby křižovatka alespoň částečně fungovala i nadále. Chci, abychom našli takové řešení, které zabrání vzniku smrtelných nehod na dotčené křižovatce, ale zároveň nepřetíží dopravu na kruhovém objezdu a nezpůsobí ucpávání města. Opravdu se obáváme, že všechnu automobilovou dopravu tímto převedeme na velký kruhový objezd, kde dojde ke snížení bezpečnosti a vzniku nebezpečných situací,“ uvedl náměstek havířovského primátora pro investice a chytré město Bohuslav Niemiec.

Dodal, že město navrhovalo několik řešení mezi nimi například uzavření pouze levého odbočení ze Šumbarku směrem do Havířova (ze silnice II/479 na silnici I/11) a také zavedení úsekového měření na výjezdu z Havířova. „Na tento náš požadavek vznesený v řízení, nebyla žádná adekvátní reakce,“ doplnil náměstek Niemiec.

„Máme za to, že správní orgán pochybil a nepostupoval řádně podle správního řádu. Zároveň nebyl správně udělán test souladnosti, který v roce 2005 definoval Nejvyšší správní soud,“ vysvětlil vedoucí odboru právních služeb Tomáš Kocián.