S měsíčním novorozencem bloudila dvacetiletá Veronika Čechová z Orlové po chodbách havířovské nemocnice více než půl hodiny. Společně se svou maminkou Erikou, babičkou Tomáše, jela do havířovské nemocnice na kardiologické vyšetření novorozence. Vše bylo v pořádku, až na informační cedule a šipky, které jsou podle nich zmatené a neodpovídají realitě.

„Náš lékař nás poslal na kardiologické vyšetření do Havířova. Volala jsem tam, abych vnoučka objednala, ale bylo mi řečeno, ať přijedeme rovnou bez objednání. Nenapadlo mě zeptat se, kde to oddělení je, myslela jsem, že to bude vše značené a snadno to na místě najdeme,“ líčila svůj příběh Erika Čechová.

Když obě ženy s dítětem v kočárku do nemocnice dorazily, žena z vrátnice ji poslala sice na kardiologické oddělení, ale pro dospělé.
„Začaly jsme tedy v nemocnici hledat to správné oddělení. Ptaly jsem se procházejících sestřiček, ale ty nám nedokázaly pomoct. Prý je nemocnice velká a ony samy neví, kde to oddělení je, starají se prý jen o to své,“ vyprávěla žena.

Šipky, které jsou po chodbách umístěné, ukazují jinam, než mají. Po půl hodině bloudění a stoupající nervozity se našla „dobrá duše“, která jim dokázala pomoct a nasměrovala je do správné části nemocnice.

„Některé šipky směřovaly na konkrétní dveře, než na směr cesty, bylo to tam zmatené. Dost mě to i naštvalo, protože jsme procházely odděleními, kde na chodbách čekali nemocní lidé, a my jsme s sebou měly měsíční miminko. Nechtěla jsem, aby ještě kvůli tomu onemocnělo. Motaly jsme se tam opravdu zbytečně dlouho,“ říká rozhořčeně mladá žena.

Vrchní sestra havířovské nemocnice Anna Tomečková redakci řekla, že nemocnice v současné době prochází rozsáhlými rekonstrukcemi a připustila, že pro člověka, který je tam poprvé, může být problém najít to které oddělení. „Některá oddělení se stěhují a stále se dostavují nové provozy. Informační cedule a šipky jsou umístěné jen dočasně a stává se, že lidé bloudí. Je nám líto, že k tomu došlo, ale trvalé a přehledné značení, typické pro zdravotní zařízení bude možné umístit až po novém roce,“ řekla Tomečková, která dodala, že momentálně jsou na chodbách nemocnice vyvěšené omluvné cedule, na kterých se vedení zařízení pacientům za hluk a případné potíže s nalezením ambulancí omlouvá.