Snášení mostu přes Ostravskou ulici totiž přihlížely desítky zvědavců i amatérských dokumentaristů, kteří chtěli tyto okamžiky zachytit. Jenže jak se práce prodlužovaly, mnoho lidí to nakonec nevydrželo a po dvou hodinách odjelo. Dělníci se „zasekli“ na demontáži kovových čepů a při oddělování od jiné části konstrukce přišel na řadu dokonce autogen.
Přestože Správa železnic avizovala asi dvacetiminutové zastavení veškerého provozu na komunikaci, nebylo to potřeba. Likvidovala se část mostu nad uzavřenou polovinou silnice. Po jedné části mostu stále jezdí vlaky, které ale tlačí či táhne dieselová lokomotiva, protože trolej je z bezpečnostních důvodů bez elektřiny.
V další fázi se bude snášet druhá část kovové konstrukce nad částí silnice, která je průjezdná. Zhruba do měsíce pak mají dělníci odstrojit trolejové vedení na koleji, která je dnes ještě v provozu a poté sundají zbylé dvě části mostní konstrukce.
Omezení potrvají po celý rok
Odstranění železničního mostu je součástí rekonstrukce železniční trati u Havířova včetně kolejiště na nádraží. To si vyžaduje dlouhodobé změny v organizaci dopravy. K velkému kruhovému objezdu, z města i do města, se nyní jezdí v úseku dlouhém asi 200 metrů pouze jedním pruhem.
Do 8. července bude pro veškerou dopravu uzavřen jízdní pás v úseku od křižovatky silnic I/11 a II/479 po čerpací stanici Shell směr Ostrava. Obousměrný provoz bude probíhat v jednom jízdním pásu na silnici I/11 ve směru na Havířov.
V etapě druhé, která bude probíhat od 9. července do 30. listopadu, bude obousměrná doprava přesunuta do jízdního pásu ve směru na Ostravu, a uzavřen bude i jízdní pruh na Havířov. Omezení na výpadovce potrvá celý rok.