V polovině září roku 2022 prošel interiér haly Fénix kolaudací, a od té doby fungovala ve zkušebním provozu. Nyní je zkušební provoz u konce, plně slouží široké veřejnosti a nabízí prostory pro mnoho oblíbených sportovních aktivit, například pro volejbal, badminton, basketbal, bowling nebo lezení na horolezeckou stěnu. Rekonstrukce interiéru vyšla na necelých 60 milionů korun.

Rekonstrukce interiéru výpravní budovy železničního nádraží v Havířově byla nejvýznamnější investicí roku 2022. Nový mobilní prostor byl vybaven nejmodernějším technickým zázemím pro provozování sportovně-společenského centra. Kromě kolektivních sportů, které potřebují velká hřiště, je zajímavým prvkem boulderingová plocha, což je vlastně lezecká stěna s trochu jinými parametry. V horních prostorách se nacházejí menší sály pro komornější sporty, jako například balet, tanec nebo gymnastiku. Kromě sportovních aktivit je díky reprezentačnímu charakteru budovy možno halu zároveň využít k pořádání společenských událostí, jako jsou koncerty, divadelní představení, přednášky, výstavy, projekce nebo galavečery.

„Jsem rád, že hala Fénix slouží našim občanům i všem zájemcům ze širokého okolí a zejména pak dětem, které mohou halu dopoledne v rámci programů škol a školek využívat stejně jako všechna městská sportoviště zdarma. Mou prioritou ve funkci primátora města Havířova bylo dotáhnout rekonstrukci nádraží včetně přednádražního prostoru a celou tuto lokalitu pozvednout na úplně jinou úroveň, a to se povedlo,“ pochvaluje si celý průběh rekonstrukce primátor Havířova Josef Bělica.

Dopoledne bude patřit hala školákům a odpoledne sportovním klubům působícím ve městě – už nyní ji využívají malí volejbalisté, fotbalisté, tanečníci a krasobruslaři. Podvečerní a večerní bloky jsou vyhrazeny veřejnosti. Jedním z hitů nové haly se pravděpodobně stanou dva trenažéry určené na výcvik lyžování a běžkování. „Už jsme tady měli tělocvikáře ze základních škol a učitelé byli nadšení. Vnímají to jako velice dobrý nástroj, aby děti získaly potřebné návyky ještě odjezdem na lyžařský výcvik. Trenažéry může využít každý, kdo se chystá na lyže a není si jistý v kramflecích,“ vysvětlil Jiří Matěj, ředitel Správy sportovních a rekreačních zařízení, která halu provozuje.

Nyní je v plánu poslední fáze rekonstrukce havířovského nádraží, a tím je modernizace přístupů na peróny a kolejiště, podrobnosti dodává náměstek pro investice a chytré město Bohuslav Niemiec: „Stávající nástupiště budou plně bezbariérová, získají také nové zastřešení, informační a orientační systém a mobiliář. Dále dojde k rekonstrukci podchodu a jeho propojení s nástupišti novými výtahy. Přístupnost nádraží se zlepší i díky prodloužení podchodu na druhou stranu kolejiště směrem k městské části Šumbark. V rámci prací proběhne také kompletní obnova kolejiště stanice a přilehlého úseku k zastávce Havířov střed, instaluje se nové sdělovací a zabezpečovací zařízení, dojde k opravě trakčního vedení a mostních objektů. Opravy by měly začít během letošního roku a postará se o ně Správa železnic.“