Radniční IT tým pustil nově do světa mobilní aplikaci pro operační systém iOS od firmy Apple. Ta tak doplní možnosti uživatelů mobilní aplikace, kterou si oblíbila spousta lidí. 

Za dobu existence služby již nahlásili lidé bezmála devět tisíc závad, z toho čtyři tisíce přes chytrý telefon. „Mobilní aplikaci pro Android si doposud nainstalovalo a vyzkoušelo několik set uživatelů,“ uvedl informační technik radnice Jiří Rozsypal. Nyní se tak začnou přidávat i majitelé iPhonů.

Hlášení závad umožňuje lidem popsat a lokalizovat problém, na který narazili v ulicích města a zároveň jej rovnou poslat ke kompetentním lidem. Většinu takto nahlášených vad se městu daří vyřešit do dvou pracovních dnů.

Bohumín založil protihlukovou habrovou stěnu u dálnice. Duben 2024.
Bohumín založil protihlukovou habrovou stěnu u dálnice D1

Uživatelé také mohou prostřednictvím aplikace pomoci městské policii vytipovat vozy, které dlouhodobě zabírají parkovací místa a mají déle než půl roku propadlou technickou kontrolu, případně splňují podmínky označení za vrak.

Aplikace slouží i jako dobrý informátor. Po pár správných ťuknutích zobrazí přehled bytových domů ve vlastnictví města včetně bytových techniků a kontaktů na ně, také je propojena s databází firem, služeb a podnikání a obsahuje i mapu veřejných Wi-Fi sítí ve městě. V terénu ji využívají i místní strážníci a asistenti prevence kriminality.

Informační technici se snaží aplikaci i nadále inovovat, v tom jim pomáhá i zpětná vazba veřejnosti. „Náměty na vylepšení, případně problémy s jejím během mohou posílat na mail zavady@mubo.cz,“ dodal Jiří Rozsypal.