Nejen historické památky nebo krásná příroda jsou magnetem na turisty. Zkušenosti z celého světa jasně ukazují, že velmi táhne také jídlo, a to především regionální speciality. Na ně chce nyní vsadit i vedení tohoto kraje, které protovpátekrozjelo akci s názvem Jak šmakuje Moravskoslezsko?

„První dva měsíce, tedy až do konce května, nám mohou lidé poštou nebo přes internet posílat své oblíbené recepty, které jsou typické pro tuto oblast. Z nich budou během prázdnin vybrány odbornou porotou ty nejlepší. Inspirovat se zaslanými recepty a hlasovat pro své favority ale bude moci i veřejnost, a to na stranách www.msregion.cz,“ přiblížil náměstek hejtmana Jiří Vzientek.

Autoři vybraných specialit kraje získají ocenění, podle jejich receptů se navíc bude vařit na prvním ročníku Gastrofestivalu, který se uskuteční 2. října na Hukvaldech. Nejlepší pokrmy z regionu by se měly dostat i na jídelníčky zdejších restaurací, aby je každý zájemce mohl ochutnat kdykoliv během roku. Vzniknout by měla i kuchařka, aby se recepty dostaly k co nejvíce lidem.

„V prvním ročníku jsme nerozdělovali soutěž na žádné kategorie jídel. Byli bychom ale moc rádi, kdyby se našly nějaké zapomenuté speciality třeba z dob našich babiček, které by pocházely z různých míst Moravskoslezského kraje a byly s ním skutečně spjaty,“ vyjádřila se Petra Papoušková, vedoucí oddělení cestovního ruchu krajského úřadu.

Otcem nápadu na tuto kulinářskou akci je Tomio Okamura, známý podnikatel a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Stejný projekt už se podle něj podařilo rozjet v Praze, Moravskoslezský kraj s ním začíná jako druhý. Zájem přidat se mají i další regiony v republice.

„Snažíme se přicházet s nápady, kterými by se české regiony zatraktivnily. A že jídlo táhne, je ověřená věc. Vždyť všechny nejnavštěvovanější země světa v čele s Francií vsadily na jídlo a pití, protože to je činnost, kterou člověk dělá každý den,“ poznamenal Okamura s tím, že je moc rád, že Moravskoslezský kraj rozjel tuto kulinářskou záležitost.