Novela silničního zákona umožňuje radnicím vozidla bez platné technické kontroly po uplynutí úředních lhůt zpeněžit. Loni se to v Bohumíně podařilo u čtyř vraků, letos na konci února nabídne město tři opuštěné vozy.

A copak tedy máme v nabídce? Za prvé je to Ford Mondeo z roku 2001, dále pak Audi A6 z roku 1999 a nakonec Daewoo Nubira ze stejného roku. Město zůstane u způsobu dražby, který se mu loni osvědčil. Uskuteční se opět v pátek dopoledne, tentokrát 25. února v 9 hodin v areálu technických služeb BM servis v Koperníkově ulici.

Auta bude možné si před aukcí na místě prohlédnout. „Tím myslíme exteriér, dovnitř vozidel se nedostaneme ani my, protože od nich pochopitelně nemáme klíče. Tím pádem nejsme schopni ani ověřit, v jakém jsou technickém stavu. Zájemci se dozví rok uvedení vozidla do provozu a přibližný stav tachometru,“ uvedl vedoucí odboru dopravy bohumínské radnice Pavel Vavrečka s tím, že úspěšní dražitelé musí nejprve radnici zaplatit nejvyšší nabídnutou částku. Následně si mohou vůz převzít a vyřídit jeho přepsání.

Vedení města Bohumína si možnost prodeje autovraků pochvaluje. „Vozidla odstavená na našich parkovištích blokují místa řidičům. Po odtažení zase zabírají prostor v areálu našich technických služeb. A my je můžeme ekologicky zlikvidovat pouze v případě, že je předtím nabídneme v dražbě. Sami jsme byli loni zvědaví, jaký bude o auta zájem. Díky jejich prodeji jsme pokryli náklady na odtah a soudíme, že tomu tak bude i letos,“ uvedl starosta Bohumína Petr Vícha.

Vraků, které hyzdí veřejná prostranství, si všímají především strážníci, ale také sami obyvatelé města, kteří na ně upozorňují prostřednictvím aplikace Hlášení závad. Za opuštěnými vozy, po kterých se nikdo neshání, se často skrývají zajímavé lidské osudy. „My po důvodech nepátráme, ale některým vydražitelům se loni podařilo po dlouhém hledání jejich původních provozovatelů klíče od auta sehnat. Podle jejich informací se například jedno z aut stalo nechtěným kvůli rozvodu,“ řekl Vavrečka.

Bohumín využil nové možnosti prodat odtažená vozidla už loni v únoru. Patřil k prvním městům v České republice, která si inovativní postup při nakládání s autovraky vyzkoušela. A byl úspěšný. „Nabízeli jsme tři osobní auta a jeden menší nákladní vůz. Vyvolávací cenu jsme nestanovovali, začínalo se od nuly. Nakonec jsme vyinkasovali přes deset tisíc korun,“ připomněl Vavrečka.