Dobrá zpráva pro karvinské milovníky bicyklu: značená stezka podél Olše je po mnoha měsících opět zcela průjezdná. Uzavírka mezi železničním mostem a silničním mostem na Ostravu už je minulostí a tak cyklisté bez problémů projedou od darkovského mostu až do Starého Města i dále do Dětmarovic či Bohumína. V úseku pod novým železničním mostem už je položený nový asfaltový koberec.

Okres je však protkán velkým množstvím značených cyklotras, takže si stačí jen vybrat. Mapu cyklotras v okrese neženete například v karvinském informačním centru, ale i v jiných městech.

V Havířově je cyklistická doprava ve srovnání s jinými regiony stále ještě velmi zaostalá. Budování cyklostezek je pomalé, existující úseky na sebe nenavazují a například trasám vedoucím středem města se zkušení cyklisté z bezpečnostních důvodů raději vyhýbají.

„Tyhle cyklostezky jsou vhodné pro děti nebo důchodce. Jinak se po nich jezdit nedá. Chodí po nich chodci a u každé křižovatky se musí dávat přednost. Cyklostezky měly být udělány přímo na vozovce, tak jak je to běžné v civilizovaném světě," tvrdí cyklisté.

Přímo ve městě tak cyklisté stále využívají cesty. Město přitom připravuje další úsek, který opět povede po stávajících chodnících, a to podél Dlouhé třídy na Podlesí. Trasa má spojit město s Těrlickou přehradou.

Aktuálně byla dokončena stavba nové lávky přes řeku Lučinu, která je součástí budované cyklostezky k Žermanické přehradě. V následujících měsících budou stavbaři pokračovat v úseku od lávky pod letní kino. Vypořádat se tam musí s podmáčeným nestabilním povrchem.