Město Havířov má poměrně hustou síť linek MHD. Protože je ztrátová, dotuje ji radnice. Ta se nyní ve spolupráci s dopravcem snaží do autobusů přilákat více cestujících.

Motivovat k většímu využití systému městské hromadné dopravy má cestující připravovaná kampaň s názvem Zelený Havířov.

Radním města ji ve středu 20. srpna představil ředitel osobní přepravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial a rada města kampaň odsouhlasila.

„Snižující se počet obyvatel města, úbytek studentů a zvyšující se počet cestujících seniorů vede k výraznému poklesu tržeb v městské dopravě a zvyšuje se tak ztráta, kterou doplácí město," vysvětlil radním Vyvial.

Šestiměsíční komunikační kampaň Zelený Havířov s heslem Stejní cestující, jiné myšlení začne v září a klade důraz na ekologii a bude městskou hromadnou dopravu prezentovat jako moderní a společensky zodpovědnou alternativu dopravy v Havířově.

„Oslovující plakáty chceme vyvěsit na nejfrekventovanějších místech města tak, aby permanentně působily především na chodce. Budou jimi polepeny i naše autobusy, aby si informací všimli i řidiči aut třeba při čekání na semaforech," říká Vyvial.

Grafika plakátů se bude obměňovat každý měsíc. Kampaň bude samozřejmě doplněna webovými stranami, na které se budou moci uživatelé podívat i pomocí QR kódu umístěném na letácích či využitím wi-fi připojení v autobusech s odkazem na webové stránky kampaně.

„Cílem kampaně je kromě navýšení počtu cestujících v autobusech havířovské MHD snížit ekologickou zátěž osobních aut na silnicích a cílit na ekologické myšlení obyvatel města. Na plakátech se proto objeví i výzvy, aby lidé začali třídit odpad, aby používali úsporné žárovky nebo alespoň jednou týdně jeli do práce autobusem," informovala o kampani mluvčí havířovské radnice Eva Wojnarová.