Stavba rondelu na okraji Třince a dálničního nadjezdu za Českým Těšínem totiž komplikují dopravu až v centru tohoto města. Kamiony a auta jedoucí ze Slovenska směrem na Frýdek–Místek totiž využívají objížďky přes Český Těšín. I zde se ale intenzivně pracuje na obchvatu města a křižovatka s železnicí u výjezdu z Těšína je kolem druhé hodiny odpoledne takřka neprůjezdná a tvoří se zde dlouhé kolony. Situace by se neměla změnit do 20. května, kdy by měla být hotova stavba křižovatky ve Frýdecké ulici a dokončen kruhový objezd v Oldřichovicích.

„Dodavatel stavby křižovatky na Frýdecké přislíbil, že termín dodrží a na stavbě bude intenzivně pracovat,“ řekla Miriam Hronovská, vedoucí odboru dopravy na Městském úřadě v Třinci. Právě rychlost obou realizací je nesmírně důležitá. Uzavřenou silnicí projede asi 10 tisíc aut denně. Komplikace v dopravě sledují s napětím i na radnici v Českém Těšíně. Situace se zde totiž začala zhoršovat už před uzavírkou v Třinci. V plném proudu je totiž stavba obchvatu města, která by měla nově vyřešit i komplikované křížení silnice s železnicí. I když má být tento téměř čtyřkilometrový úsek dokončen v průběhu příštího roku, radní se obávají, že to zdejším občanům nemusí být k ničemu.

Průtahy při výstavbě rychlostní komunikace I/11, na trase Třanovice–Třinec–Oldřichovice–Bystřice, která spojuje kraj s česko-slovenskou hranicí, totiž mohou způsobit to, že i přes dokončení obchvatu i nadále povede městem část nákladní dopravy. Proto radní podporují aktivitu Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje, která po vládě požaduje zařazení stavby mezi absolutní dopravní priority ČR. „Apelujeme na vládu a ministra dopravy, aby výstavbu převedl do zvláštního režimu. Je v zájmu státu i regionu přijmout takové zákony, které by umožnily především urychlení výkupů pozemků a dobrou spolupráci všech složek zapojených do výstavby výše uvedené komunikace,“ uvedl českotěšínský radní za ODS Rostislav Zabystrzan.

„Dokončení obchvatu, kterým by se měla převést tranzitní doprava mimo Český Těšín a mimo frekventovaný železničním přejezd v Ropici, nám bylo slibováno na polovinu příštího roku. Konečné řešení, tedy odklon dopravy na Slovensko z Tranovic, však pouze znatelně ulehčí městu. V opačném případě, především v souvislosti s náběhem výroby v automobilce Hyundai v Nošovicích, hrozí kolaps na některých klíčových úsecích,“ uvedl Zabystrzan. Vedení radnice se také obává toho, aby se kvůli problémům s dopravou nezdržela výstavba korejské závodu na výrobu součástek pro Hyundai ve zdejší průmyslové zóně.