Bohumín zase trápí kamionová doprava. Spíše než tranzitní doprava město zatěžuje cílová zdrojová doprava do místních průmyslových podniků. Povodně v roce 1997 starý hraniční most natolik poškodily, že omezily jeho nosnost a kamiony na něj devět let nesměly. Na začátku letošního roku se ale otevřel nový hraniční most do Polska, který už je pro kamiony přístupný, a problém s těžkými auty se vrátil. Všichni teď čekají na dokončení dálnice D 47, která by měla nákladní auta odklonit především z okrajových městských částí.

„Po jejím dokončení se kamionová doprava z Ostravy do Bohumína přes městské části Vrbice a Pudlov zase zklidní. Město už navíc s vlastníkem komunikace jedná o dalších opatřeních, která by měla nákladní dopravu zklidnit,“ uvedla tisková mluvčí bohumínské radnice Lucie Balcarová. V samotném centru města vyřeší problém kamionové dopravy v blízké budoucnosti dvě strategické stavby. Zrušení drátovenského podjezdu v Pudlově a nový skřečoňský most.

Úlevu motoristům poskytne i kruhový objezd u supermarketu Billa, který se právě začal stavět. „V současné době míří do průmyslových podniků ve městě kamiony po ulicích Čs. armády a Jateční, protože drátovenským podjezdem kamiony neprojedou. Náhradní trasa však zatěžuje obyvatele rodinných domků i část sídliště. Nový skřečoňský most spolu s přivaděčem na dálnici přinese další úlevu, kdy kamionová doprava už nebude muset projíždět centrem města. Po dobu jeho výstavby však kamiony potrápí občany části Nová Ves, kterou povede objízdná trasa pro nákladní dopravu,“ vysvětlila Balcarová.

Zřejmě nejhorší situace panovala v Bohumíně před povodněmi v roce 1997. Přes hraniční most ve Starém Bohumíně mířily do Polska stovky kamionů a tvořily kolony, které se táhly od hraničního přechodu přes Pudlov až do Vrbice.