Po několik měsíců trvající rekonstrukci komunikace v Karviné je prakticky hotovo. Probíhají dokončovací práce, zbývá dodělat ostrůvky kolem okružní křižovatky bývalého OSP a namalovat vodorovné dopravní značení.
„Následně budou postaveny city bloky v rámci obnovy přechodu pro chodce," přiblížil pro Deník vedoucí střediska Karviná Správy silnic MSK Tomáš Danihlík.

A pak to přijde. Vodorovné a svislé dopravní značení bude po dokončení jiné, než na jaké byli řidiči zvyklí. Silnice už nebude po celé délce čtyřpruhová, ale v některých místech bude zúžena do dvou pruhů.
„U křižovatek budou vyznačeny odbočovací pruhy, to znamená, že to budou jediná místa, kde bude dvojpruh rozšířen a potom jsou zde dvě místa, kde bude možné předjíždět pomalu jedoucí vozidla. Jinak v celém průtahu bude dvoupruhové uspořádání," přiblížil Deníku novou dopravní situaci vedoucí Dopravního inspektorátu Karviná Daniel Sekanina.

Rekonstrukce této cesty a nové značení se podle něj provádí rovněž kvůli zlepšení bezpečnosti pro chodce a cyklisty. U krytého bazénu Deja pro ně bude vyhrazen jízdní pruh, který zvýší bezpečí cyklistů.
Rychlost zůstává
„Podstata je v tom, že se dopravní prostor zúží, budou umístěny středové ostrůvky, chodci budou přecházet jen jeden jízdní pruh v jednom směru, poté si mohou odpočinout uprostřed a přejít druhou část vozovky. To znamená ve všech místech vyznačených přechodů pro chodce budou pouze dva jízdní pruhy," popsal Sekanina.
Co se nemění, povolená sedmdesátikilometrová rychlost mezi čerpací stanicí a křižovatkou Žižkova.