Podchod má být protažen až za hranici drážního svršku tak, aby se v budoucnu případně mohlo pod nádražím procházet do části Staré Město.
Komfort cestujícím zvýší výtahy, které tak zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště. Kromě nutných oprav v prostoru nástupišť i pod nimi bude mít karvinské nádraží také nový informační systém.
Zní to optimisticky, ale plánovaná rekonstrukce by měla začít až za rok a bude součástí optimalizace a modernizace traťového úseku z Dětmarovic do Českého Těšína. Ta se připravuje už několik let, ale dosud její zahájení brzdily opakované námitky Občanského sdružení Střítež za zdravé životní prostředí, které musel řešit Krajský úřad Moravskoslezského kraje v Ostravě.
„Stavba už má platné územní rozhodnutí a SŽDC v současné době obnovila práce na dokumentaci ke stavebnímu povolení. Vzhledem k tomu, že technické řešení projektu bylo dokončeno již v říjnu 2012, je nutno jej aktualizovat podle aktuálních podkladů. Předpokládáme, že by dopracování projektu stavby v návaznosti na vydání územního rozhodnutí mělo být hotovo v červenci 2015," řekl Marek Illiaš z tiskového odboru Správy železniční a dopravní cesty.
Kromě aktualizace dokumentace řeší SŽDC také majetkoprávní vztahy s vlastníky dotčených pozemků. A kvůli nedohodě bylo s těmito majiteli zahájeno vyvlastňovací řízení.
„Po ukončení vyvlastňovacího řízení je možno zažádat o stavební povolení. Ukončení stavebního řízení se předpokládá do konce příštího roku," dodal Illiaš.
Zahájení stavebních prací proto SŽDC předpokládá v roce 2016. Proto je podle Illiaše předčasné popisovat způsoby náhradní dopravy a termíny výluk. Jisté ale je, že jak modernizace vlakového nádraží, tak trati mezi Dětmarovicemi a Českým Těšínem, se bez částečného omezení provozu neobejde. Do modernizace ve stanici Český Těšín se dělníci pustili už letos na jaře. Mění se železniční svršek a spodek. Opravy se dočká také podchod pro cestující, do kterého bude zajištěn bezbariérový přístup celkem třemi výtahy.
„Ve stanici bude instalován kamerový systém pro usnadnění řízení železniční dopravy, který bude sledovat nástupištní hrany a podchod. Současně dojde k náhradě stávajícího informačního zařízení Pragotron za nové," dodal Marek IIliaš ze Správy železniční a dopravní cesty.