V prodeji budou od druhého lednového týdne.

„Druhý dotisk byl ve objemu 1500 kusů, ale nikdo nepředpokládal, že je to takový bestseller,“ prozradil s lehkou nadsázkou jednatel společnosti KODIS Aleš Stejskal.

Vysvětlil, že v minulosti vydával jízdní řády jak pro Karvinsko dopravce, tedy společnost ČSAD Karviná. „Protože ale dopravce už jízdní řády nevydává, byl náklad navýšen,“ sdělil Stejskal s tím, že po letošní zkušenosti s počtem zájemců o jízdní řády bude mít prý společnost KODIS příští rok lepší představu o reálné potřebě.

Šetří se

Stížnosti na jízdní řády se však netýkají pouze jejich malého nákladu, nýbrž často také velikosti písmen a číslic uvnitř. Na to zástupce KODISu říká: „Jízdní řády jsou službou nevýdělečnou, a proto se snažíme náklady snížit na minimum. Zvětšování písma a číslic by znamenalo podstatné navýšení počtu listů a tedy i ceny, což nechceme. Jsme toho názoru, že aktuální cena a „čitelnost" jízdního řádu jsou optimálním kompromisem,“ tvrdí Aleš Stejskal.

Společnost KODIS chystá v brzké době také novinky, které se budou týkat instalace QR kódů na všechny místní zastávky, po jejichž načtení se cestujícím zobrazí aktuální odjezdy včetně případného zpoždění přímo na jejich mobilech. Kromě toho se už brzy dočkáme také nového informačního panelu na karvinském autobusovém nádraží, který nahradí starý panel, jež před časem dosloužil.