Možná už napřesrok se budou moci cyklisté projet po značené cyklistické trase z Českého Těšína přes Karvinou do Bohumína a třeba přes Polsko zpět k Těšínu. Města totiž zadala ke zpracování studii, která má vytýčit trasy budoucích stezek, po nichž by se dalo jezdit mimo hlavní silnice ve východo–západním směru a obráceně. „Studie má navrhnout nové trasy a propojit je s těmi současnými na polské straně,“ prozradil šéf regionální kanceláře Karviná Česlav Valošek.

Právě tato firma technickou přípravu projektu z pověření Svazu měst a obcí okresu Karviná řídí. Momentálně vedou lokální trasy v okolí jednotlivých měst, avšak ty nové by měly po komunikacích bez velkého provozu spojit Český Těšín s Bohumínem. Dnes se totiž nedá po značených stezkách projet z Karviné do Dětmarovic a dále do Bohumína tak, aniž by cyklisté museli jet po hlavní silnici. „Uvažuje se o trasách zadem za dětmarovickou elektrárnou, které by vedly podél toku Olše do Věřňovic a odtud dál do Bohumína,“ uvedl starosta Dolní Lutyně, pod níž Věřňovice spadají, Pavel Buzek. Ve Věřňovicích lze navíc přejet přes dva lesní hraniční přechody do Polska. „To napojení na Polsko je důležité,“ dodal Valošek.

Náměstek karvinského primátora Zbyněk Gajdacz tvrdí, že studie má zvážit možnost, že by se po těchto stezkách, které by zčásti měly mít zcela nový asfaltový povrch, mohlo jezdit také na in–line bruslích. Valošek však v tomto příliš optimistický není. „Zda–li je to možné, na to nám má odpovědět právě ta studie. Osobně to z hlediska bezpečnosti nevidím jako dobré řešení. Cyklisté a bruslaři na jedné cestě, to by asi nedělalo dobrotu,“ myslí si Valošek. Podle něj by studie proveditelnosti mohla být hotova ještě do konce tohoto roku. Na jejím financování se dohodly obce Karvinska. O příspěvek na realizaci cyklotras chce Svaz obcí požádat Evropskou unii.