Řidiči tu sice zpravidla jezdí předepsaných padesát kilometrů v hodině, ale o to je pak větší problém dostat se pěšky na druhou stranu cesty do obchodu nebo na vlak.

Obyvatelům Louk už došla trpělivost a zástupci Iniciativy Občané Louk se obrátili na vedení města s tím, aby se tento problém začal řešit.

„Není možné přejít tak, abych se cítila bezpečně. Navíc nejsem nejmladší a než přejdu, chvíli to trvá," řekla sedmdesátiletá paní Olga, která v Loukách žije. A není jediná.

Podobně to cítí také Miloš Hlavenka, který zde denně jezdí na kole. „Tak to víte, tady projet cestu na kole je někdy o zdraví," řekl, ale připustil, že na kole po Karviné jezdí hodně, zvláště zde, v místě svého bydliště. „Auta tady dost ruší lidi a ničí ovzduší. A protože tu bydlím, nemůžu jen pro rohlíky jet autem. Mám to tady rád a nechci to pomáhat ničit," řekl Deníku.

Město tak v současné době zpracovává dvě varianty řešení: buď klasický semafor, nebo ten, který zastaví přijíždějící auto, když pojede větší než povolenou rychlostí.

„Do konce roku bychom měli vědět, kolik to bude stát, a samozřejmostí je souhlas vlastníka silnice Ředitelství silnic a dálnic, protože stát semafor na přechod nedá, nepovažuje to za nutné, je to tedy na nás," uvedla mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová.

Předtím však musí město ještě získat povolení k takzvané změně místní úpravy provozu na silnici I. třídy.

„Povolení se vydává ve správním řízení na základě projektu a žádosti města a po předchozím vyjádření dopravního inspektorátu a souhlasu vlastníka silnice," řekla mluvčí Moravskoslezského kraje Petra Špornová.

Lidé z Louk si však za svým přáním stojí. Jde jim především o to, aby se zde zpomalila doprava. Kamionů i osobních aut jedoucích směrem na Polsko je zde každodenně neuvěřitelné množství, a bojí se proto o své bezpečí.