Pomohou jim v tom i nová originální trika s kresleným slovníkem, která si kraj jako propagační materiál objednal u grafického a oděvního studia UAX z Bernartic nad Odrou.
„Je to skvělý, svěží, odvážný a originální nápad a šli jsme do toho moc rádi, protože taková je i filozofie naší značky. S lidmi z kraje je navíc od počátku výborná spolupráce a ta práce je především velká radost, a také důkaz, že kraj má skutečně zájem podporovat i místní podnikatele,“ pochvaluje si majitel značky UAX Radek Leskovjan, který se ujal i grafického zpracování slovníku s obrázky na triko.
Pro zvětšení na obrázek klikněte:
Originální kreslený slovník moravskoslezského nářečí nakreslil na trika pro kraj Radek Leskovjan z grafického a oděvního studia UAX.
Informace o výrobě speciální edice trik vyvolala okamžitě obrovský ohlas i na sociálních sítích a mnozí lidé toto vzali doslova za své. Sami posílají své další návrhy na výrazy. Nositelé trik se tak budou moci pyšnit obrazovým ztvárněním výrazů z běžného života, kde nechybí třeba baňa, kysňa, břuch, fajer, čiko, olačka a mnohé další.
Líbí se vám triko s nářečím? Hlasovat můžete v anketě pod článkem.
A jak vlastně vše vzniklo? „Nejlepší nápady vznikají úplně náhodou. I v tomto případě velmi jednoduše slečna z oddělení vnějších vztahů u nás na úřadě má přítele z Čech a ten potřeboval jazykově ,dovzdělat'. Ne všichni totiž našim rázovitým lidem rozumí. A tak postupně vznikl nápad vyrobit trička s vtipným potiskem,“ říká hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.
„Moravskoslezský kraj se snaží podporovat místní produkty a firmy. Lidé z UAX se naším nápadem nadchli, navíc tisknou na kvalitní trička vyrobená u nás, žádný dovoz z Asie. A tak jsme si řekli, proč ne?“ doplnil hejtman.
Trika z limitované edice Translejt Limited Edyšn Moravskoslezský kraj jsou již ve výrobě a dají se také objednat pro širokou veřejnost.
Nápad se již dostal i za hranice Česka, a trika si objednávají dokonce i někteří krajané z regionu, kteří žijí v zahraničí.