„Úkolem studentů bylo navrhnout a přivést do praxe skutečnou marketingovou kampaň pro jednu oděvní firmu, zahrnující také eshopové řešení a sociální sítě," vysvětlil jeden ze zástupců centra.

Do akce se zapojili žáci obchodních akademií v Českém Těšíne a Orlové. Na svých projektech pracovali přes dva a půl měsíce, k dispozici měli zkušené lektory z centra i odborníky z praxe. „Zástupci firmy nám moc pomohli. Na základě workshopu jsme byli schopni zpracovat analýzu trhu, plán na zlepšení efektivity prodeje a navrhli jsme i nové logo," uvedla studentka Barbora Skopalová.

Kromě odborných rad využili žáci i teorii ze školních předmětů a především vlastní kreativitu.

„Jen málokdy máte možnost využít teorii ze školy v reálném životě," říká nadšeně student Roman Král. „Tuhle praxi určitě využijeme v budoucnu. Já sám jsem třeba zaměřený spíš na technickou a praktickou stránku věci a z projektu si odnáším hromadu cenných rad," dodává Ludvík Skála.

Akci uvítali i zástupci oděvní firmy. „Když jste součástí nějaké společnosti či podniku, postrádáte určitý pohled zvenčí. A v tomhle byl pro nás celý projekt nejpřínosnější. Studenti poukázali například na silné nedostatky našeho webu a přišli s inovativním řešením celé situace," svěřil se podnikatel Vladislav Moravec.

Spolupráce studentů a firmy nekončí. „Kdyby to šlo, rádi bychom s oslovenými studenty spolupracovali i nadále a jejich myšlenky dovedli do reálu," dodává Moravec.

Pavla Krůčková