Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidem vadí hluk, který vydávají auta jedoucí po žule

Karviná - Ani ne před rokem dostala Fryštátská ulice v centru Karviné nový povrch z žulových kostek. Přestože ulice po dlouhých letech lepení asfaltových fleků prohlédla, ne všichni z toho mají radost.

28.9.2009 3
SDÍLEJ:

Karvinská Fryštátská uliceFoto: Tomáš Januszek

Problém se jmenuje rychle jedoucí auta, jejichž jízda po kostkovém povrchu nadělá takový hluk, že lidé, jež bydlí podél této ulice, nemohou v noci spát.

„Dost nám to vadí. Zejména taxikáři tu v noci jezdí jako … no jako šílenci. A když to nejsou noční taxíky, kolem půl páté začíná návoz zboží do obchodů do centra a mnoho aut jezdí právě po Fryštátské. Je to hrozné,“ postěžoval si jeden z obyvatel Fryštátské ulice, pan Timčák.

Ale není sám. Hluk vadí i dalším tamním obyvatelům a tak si všichni společně šli postěžovat na radnici. „Byli jsme za primátorem, řekli mu, co nás trápí a požádali jej, ať s tím město něco udělá,“ uvedl Timčák.

Na rychle jezdící auta po Fryštátské upozornili lidé také městskou policii, která tam začala prakticky denně měřit rychlost. „Ano, je to na základě těch stížností. Jinak bychom tam neměřili, není to problémový úsek,“ uvedl ředitel karvinských strážníků Petr Bičej.

Dodal, že na zhruba pětisetmetrovém úseku je dokonce umístěno výstražné, rychlost měřící zařízení, které řidiče nabádá, aby zpomalili. Ale ani to prý nepomáhá.

Aby lidé z Fryštátské ulice podpořili své stížnosti, nechali změřit úroveň hluku v místě svých domovů. A hygienici skutečně potvrdili, že si lidé nestěžují zbůhdarma: povolené hlukové limity byly překročeny ve dne i v noci. „Ve dne o 5,5 a v noci dokonce o 8,2 decibelu,“ cituje Timčák ze zprávy, která mu došla z hygienické stanice. V ní se mj. konstatuje, že v tomto případě bylo prokázáno poručení ustanovení o ochraně veřejného zdraví.

Na tahu je nyní město, které je majitelem a správcem komunikace. „Víme, že tam zejména taxikáři, ale nejen oni jezdí rychleji, než povolenou třicítkou. Navíc v noci se hluk více rozléhá. Ale jsme připraveni situaci řešit a v prvé řadě měřit rychlost laserovým radarem, tedy i v noci,“ reagovala mluvčí magistrátu Šárka Swiderová.

Město prý chystá opatření, jak dopravu na Fryštátské zpomalit. „Necháme si vypracovat studii, jak to udělat co nejefektivněji. Ovšem s povrchem nic neuděláme a tudíž jedinou možností je instalace retardérů. Odborníci nám však řeknou, z jakých by měly být materiálů, jakého typu a také kolik jich tam umístit, aby auta, která budou před překážkou brzdit, nedělala ještě větší hluk než dosud,“ vysvětlila Swiderová.

Nedokázala však říci, kdy by retardéry mohly být instalovány. „Vidím to v horizontu měsíců,“ uvedla.

Autor: Tomáš Januszek

28.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ivo Vondrák.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Autobusové stanoviště v Českém Těšíně.
9

Stavbu nového terminálu komplikují jedy

Kvůli zloději kabelů museli být z podzemí šachty evakuováni horníci

Nejen telefonní linky z podzemí šachty, ale také čidla na měření důlních plynů, kontroly ventilátorů, hladiny vody v dole a další. To vše vyřadil z provozu šestatřicetiletý zloděj kabelů z Orlové, který v červenci odsekl kabel u Dolu ČSM ve Stonavě.

ON-LINE s Tomášem Hanzelem, primátorem Karviné a kandidátem ČSSD na poslance PČR

Primátor Karviné a kandidát ČSSD na poslance Parlamentu ČR Tomáš Hanzel v úterý odpovídal jako host on-line rozhovoru Deníku na dotazy čtenářů.

Havířov vynuloval Slavii

Havířov /FOTO/ – Co se v sobotu nepovedlo fotbalistům Karviné, povedlo se o dva dny později hokejistům Havířova.

Hlavní je člověka povzbudit, říkají dobrovolníci a sociální pracovníci

Každým rokem uděluje Karviná vybraným jedincům ocenění za dlouholetou práci v sociální oblasti. Své pracovníky přitom na výroční ceny nominují sami poskytovatelé, spolky a organizace, kde dotyční působí. A nejinak tomu bylo i letos.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení