To ale není vše. Orlovští se také sami pustí do rekonstrukce komunikací v těchto částech, které jsou rozbité následkem výstavby kanalizace.

„Už nám došla trpělivost s nekonečným jednáním se zhotovitelem stavby. Požádali jsme o vydání stavebního povolení, zadali zpracování projektové dokumentace pro realizaci stavby a podnikámevšechny kroky k zahájení nového výběrového řízení. V dalších dnech by se mělo začít s asfaltováním na lokalitě G. Věřme, že počasí nezklame a obalovny začnou vydávat materiál nezbytný k asfaltování. K dokončení stavby chybí přeložky vody, dokončení krátkých úseků gravitačních stok, vybudování některých kanalizačních odbočení, čerpací stanice a zapravení rýh," uvedla mluvčí radnice Nataša Cibulková.

Vedení orlovské radnice říká, že s současným stavem celého díla rozhodně není spokojeno a na dodavatele stavby vyvíjí tlak.

„Vnímáme rozhořčení občanů a snažíme se pro nápravu situace udělat maximum. Ne vždy je však ze strany Subterry kladná odezva," vysvětluje orlovský místostarosta Martin Sliwka.

Dodává, že základním problémem jsou především komunikace, které nejsou na některých místech sjízdné. „Na nedávném jednání se zhotovitelem stavby jsme opět opakovali, že už minule nám firma slíbila, že dosype rýhy. Neučinila tak. Znovu jsme ji k tomu vyzvali. Bohužel, naše možnosti jsou omezené. Zahájili jsme také správní řízení za některé nesjízdné úseky, ale toto se rovněž míjí účinkem," říká Sliwka.

Zmiňované problémy zatěžují především obyvatele lokalit, kde stavba probíhá. Lidé si tam již dlouhé měsíce stěžují právě na nesjízdné komunikace kolem jejich domů, na kterých si mimo jiné ničí i automobily každodenním ježděním v takovém terénu.

Nezpevněné povrchy rozbitých komunikací navíc v suchých dnech týrají tamní obyvatele obrovskou prašností, při deštích se zase mění v blátivé stoky.