Nádraží žije. Ovšem stále jen tím svým vlastním životem chátrající železniční zastávky, která má do skutečného pulsujícího nádraží hodně daleko. Stav se nelepší ani poté, co se podařilo odvrátit demolici nádražní haly, byť ani to není definitivní.

Cestující stále nemají kde zaparkovat, přístupové chodníky jsou rozbité, příchod k nástupištím nevzhledný, a jak prokázal nedávný test Deníku, vozíčkáři se k vlaku dostanou jen někdy a na toaletu nikdy.

Osud nádraží je stále nejasný, protože se převádí z majetku Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Po prodeji probíhá inventarizace, ze které vzejdou plány na potřebné opravy. V současné době nedokážeme říci, jakým způsobem budeme postupovat u nádraží v Havířově," řekl Gabriel Jursa ze Správy osobních nádraží SŽDC.

Město ve snaze modernizovat přednádražní prostor nepolevuje. „Stále pokračuje příprava realizace projektu, ve kterém si mohla veřejnost vybrat z několika variant budoucí podoby přednádražního prostoru," potvrdil náměstek primátora Karel Šlachta.

PŘESTAVBA PO ČÁSTECH

Protože SŽDC ještě neví, kdy a jak bude nádraží rekonstruovat, nebude se město zatím pouštět do opravy pravé části mezi nádražní halou a podjezdem.

„Městský projekt bude realizován v části před nádražní halou, kde budou nové chodníky s krytým přístupem k zastřešeným autobusovým zastávkám. V levé části od haly k věžovému domu bude rozšířeno parkoviště a nové parkoviště bude vybudováno také za věžovým domem, aby jeho obyvatelé neblokovali místa u nádraží," dodal Šlachta.

Do budoucna město počítá také s úpravou přístupu k nádraží skrz podjezd. Přímo v podjezdu projekt zahrnuje opravu kanalizace, vyvýšení a oddělení chodníku a cyklostezky od jízdních pruhů, nové osvětlení a kamerový systém.