Město stavbu dopravního hřiště připravovalo několik let. Stavět se začalo 7. dubna a o tři měsíce později by mělo být hotovo.

„Podařilo se zajistit evropskou dotaci, která pokryje 80 procent nákladů. Ty podle výsledků soutěže činí něco málo přes 15 milionů korun," řekl hospodářský náměstek havířovského primátora Ivan Bureš.

Už se rýsují budoucí cesty

Stavba velkého dopravního hřiště v Havířově.

„Celková délka silnic dopravního hřiště by měla být kolem 500 metrů. Hřiště bude obsahovat řadu prvků nutných k dopravní výuce chodců, cyklistů i motoristů. Jde například o přechody pro chodce, kruhový objezd, železniční přejezd s funkční světelnou signalizací, klasickou světelnou křižovatku, parkoviště a samozřejmě mnoho dopravního značení. Chybět nebudou středové ostrůvky se zelení," vysvětlil Bureš.

Dopravní hřiště bude sloužit školní výuce i zdokonalování dospělých. Využívat ho budou moci také autoškoly.

„Po celou dobu provozu bude přítomen správce a k ochraně majetku bude sloužit kamerový a elektronický zabezpečovací systém. V dopoledních hodinách budou hřiště využívat školy k povinné dopravní výuce a odpoledne a ve dnech volna ho může využít kdokoli," dodal náměstek Bureš.

Pro výuku teorie je určena přízemní budova s učebnou a zázemím pro personál a návštěvníky hřiště. Dělníci už finišují s hrubou stavbou.

„Zatím běží vše podle plánu. Slavnostní uvedení do provozu by mělo být 7. července. Od té doby pak bude hřiště sloužit svému účelu," slíbil Bureš.

Radnice počítá s tím, že děti mateřských a základních škol budou na hřiště dopravovat autobusy, podobně, jako je vozí na bazén. Autobusy budou moci vjet až do areálu hřiště. Veřejnost bude parkovat na parkovišti u brány, kam povede nový chodník od kruhového objezdu.