Část rodičů je proti takovým moderním vymoženostem pro své ratolesti. A stojí za tím jediné nechtějí, aby jejich děti namísto dovádění s kamarády seděly denně u počítače.

„Chytrý telefon, tablet a herní konzole? U nás doma ani jedno nenajdete. Máme počítač, ale syn na něm může být každý den maximálně půl hodiny, mnohdy ani to nevyužije," řekla Deníku Lenka Kosňovská z Karviné.

Její sedmiletý syn Tomáš tráví čas jinak. „Po škole jde většinou ven za kamarády, před domem hrají různé hry. Taky má sportovní a hudební kroužek. Prostě si užívá dětství a neprosedí ho u televize nebo počítače," vysvětlila.

A tady je pro některé rodiče také kámen úrazu: jednoduše jim moderní technologie při výuce nejsou po chuti.

„S několika dalšími rodiči se snažíme o to, aby se naše děti učily zcela tradičně bez přemíry moderních technologií. Na jedné straně souhlasíme s tím, že by se děti měly naučit ovládat počítače, na druhé straně ale nevidíme nic špatného na klasické výuce, jakou jsme mívali my," dodala Lenka Kosňovská.

Konec papírových učebnic?

Tato netradiční metoda se stává populárnější po celé republice. Dětem připadají učebnice nudné a jsou rády, že využívají moderní technologie, jakými jsou právě tablety. Pro učitele to ale představuje také možnost, jak žákům díky nejrůznějším aplikacím přiblížit učivo.

„V logických předmětech děti díky tabletům čerpají nové poznatky a mají i vizuální vjemy," uvedl Michael Balata z havířovské základní školy.

Ani to však rodiče nevnímají jako důvod, proč tyto technologie používat.

„Možná, že to dětem i učitelům v něčem pomáhá. Je to sice hezké, ale zabíjí to představivost a fantazii našich dětí. A to my nechceme. Pak se učitelé diví u zápisu do škol, že šestileté dítě sice umí zacházet s počítačem, ale má problém se podepsat," stojí si za svým Jana Kosňovská.