Velká modernizace železniční stanice Havířov a přilehlé trati se přiblížila. Správa železnic vypsala tendr na zhotovitele, předpokládaná cena činí 2,83 miliardy korun.

Stavební práce mají začít letos v září a potrvají tři roky. Podle původních předpokladů měly běžet už od loňska.

Správa železnic v roce 2023 investuje 70 miliard na dokončení rozdělaných akcí a také na zahájení nových významných staveb.
Na opravu vlakových nádraží letos půjde rekordní částka. Už se ví, na která

Práce se budou odehrávat zejména ve stanici Havířov, kde bude náplní stavby celková obnova kolejiště, rekonstrukce obou ostrovních nástupišť a také podchodu. Ten bude doplněn o výtahy a prodloužen na druhou stranu kolejiště směrem do městské části Šumbark. Havířov je podle SŽ poslední větší stanicí v Moravskoslezském kraji, kde dosud není možný bezbariérový přístup k vlakům.

Rekonstrukcí projde rovněž čtyřkilometrový traťový úsek ve směru k zastávce Havířov střed, která začala sloužit cestujícím v říjnu 2017. Po dokončení prací bude zařazena do obvodu přilehlé stanice, což podle Správy železnic umožní ukončit vybrané vlaky od Ostravy blíže centru Havířova.

Ilustrační foto.
Budova karvinského hlavního nádraží bude mít novou tvář

Kompletní obnovou projde trakční vedení, které umožní budoucí přepnutí napájení ze stejnosměrného na střídavé napětí.

Na havířovském nádraží proběhla v minulých letech i velká rekonstrukce výpravní budovy, která vyrostla v 60. letech minulého století. Celkové investiční náklady činily 157 milionů korun.