Při organizování výstavy jim pomohla široká veřejnost. „Hodně nám pomohlo zapůjčení jakýchkoli materiálů, které jsou se slavnými závody spojeny. Nejedná se jen o fotografie a filmové záznamy, ale také o vstupenky, programy a další propagační materiály,“ prozradil jeden z pořadatelů Martin Mojžíšek.

Na výstavě je prezentováno několik set fotografií. Ktéto příležitosti byl zhotoven také čtyřicetiminutový dokument, který vznikl zdochovaných filmových záznamů a mapuje celou historii. „Zazní zde také zvukové vzpomínky funkcionářů. Podařilo se nám dokonce natočit rozhovory se závodníky Peterem Balážem ze Slovenska a Rakušanem Martinem Loichtem,“ prozradil dále pořadatel, který dále řekl, že chybět nebude ani dvacet závodních strojů jezdců Moravskoslezského kraje a dva závodní automobily.

Na následující víkend je připraven slavnostní program. Vsobotu 25. srpna se zde od 12.30 do 13.15 hodin mohou sjet všichni motorkáři, kteří by v 15.00 absolvovali vzpomínkovou jízdu po okruhu.

Samostatné slavnostní zahájení je naplánováno na 13.30 hodin. O půl hodiny později se otevřou brány výstavy. Po skončení vzpomínkové jízdy se mohou návštěvníci těšit na rozhovory sbývalými slavnými závodníky a funkcionáři. Účast přislíbili i Bohumil Staša a Peter Baláž. Od 17 hodin předvedou své umění freestylisté na kolech.

U kina se budou moci přítomní pokochat krásou veteránů, a to nejen motorek, ale také automobilů. Od 15.30 se zde bude co 60 minut až do 21. hodiny promítat výše zmiňovaný snímek o Těrlickém okruhu.

Vneděli 26. srpna přijedou zhlédnout výstavu členové Klubu historických motocyklů. Také oni přivezou své veterány, kteří se určitě stanou terčem obdivu příchozích. Zajímavou expozici kslavným závodům lze vidět do 30. srpna.

V Těrlicku se jezdil mezinárodní závod motocyklů o Zlatý kahanec od roku 1965 do roku 1990. V tomto časovém období jezdci absolvovali čtyřiadvacet ročníků. Nucená přestávka byla pouze jednou, a to v roce 1968 okupací spřátelených armád. V šedesátých letech se těšil Zlatý kahanec obrovskému zájmu. Na nejlepší jezdce Evropy chodilo i více než 30 tisíc diváků. Široká motoristická veřejnost vnímala závody jako druhou Velkou cenu ČR. Lépe hodnocena byla v naší vlasti pouze soutěž v Brně. „Není se čemu divit. Do Těrlicka totiž přijížděla závodnická špička. Po Brně byl tento závod doopravdy nejlépe obsazen,“ připomenul Mojžíšek.