VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na opravené Ostravské ulici jde o život. Řidiči mohou najet do skládky materiálu

Šlendrián a diletantství. Jinak už dění na Ostravské ulici před Havířovem nazvat nelze. Řidiči tam jsou opět omezováni pochybnými značkami a navíc mohou najet do neoznačené skládky materiálu. 

23.10.2017 6 AKTUALIZOVÁNO 24.10.2017
SDÍLEJ:

Nebezpečná a neoznačená skládka materiálu na Ostravské ulici.Foto: Deník / Běčák Libor

Už už to vypadalo, že Ostravská ulice bude po všech problémech, které s sebou rekonstrukce přinesla, hotova a cestování mezi Ostravou a Havířovem bude bezproblémové. Není tomu tak a dokonce jde o život. 

Při vjezdu do Havířova, v místě odbočení vpravo do místa, kde byl dříve start a cíl automobilových závodů, totiž kdosi, patrně samotní silničáři, vytvořil skládku materiálu, která je v jízdním pruhu a není označena žádným dopravním značením. Nejen za dne, ale především za snížené viditelnosti do ní může kdokoli najet. Tmavý materiál, kterým je asfalt a zemina, totiž splývá s povrchem silnice.

Pochybná je také účelnost dopravních značek, které na pomezí Bartovic a Šenova jednak upozorňují na práci na silnici a současně snížují rychlost z 90 km/h na 50 km/h.

Z pohledu běžného motoristy se tyto značky jeví jako zapomenuté. Deník byl na místě v pondělí odpoledne. V celém úseku až po velký kruhový objezd v Havířově nikdo nepracoval. Pochybné je i umístění "padesátky". Rychlost se v případě práce na silnici snižuje zpravidla postupně, tedy z 90 na 70 a pak až na 50, případně 30. Značky jsou navíc jen u pravé krajnice, řidiči jedoucí v té chvíli například při předjíždění v levém jízdním pruhu je nemusí vůbec zaznamenat. 

"Tady to není poprvé a vím, že Deník o tom psal několikrát. A co se stalo? Nic. Prostě tady někdo dal na novou cestu, kde se běžně jezdí devadesát, značku s padesátkou a je mu jedno, co se děje. Řidiči ji jednoduše nerespektují, protože z dřívějších zkušeností předpokládají, že je zbytečná. Už by se nad tím měl někdo zamyslet," řekl jeden z motoristů, který nad padesátkou nevěřícně kroutil hlavou. 

V úterý uzavřeli levý pruh

V úterý se situace změnila. U silnice nebyla jen jedna přenosná značka, ale také mobilní zařízení, které svádělo veškerý provoz do pravého jízdního pruhu. Stovky motoristů jedoucích v koloně mohli přesně dle očekávání několik kilometrů až do Havířova sledovat kužely rozmístěné mezi jízdními pruhy, ale pracovníka konajícího jakoukoli práci tam nezahlédli. 

Žádná změna nenastala ani u hromady materiálu, kterou rovněž nikdo neoznačil značkou, aby do ní někdo nenajel. 

Krajský úřad se viny i zodpovědnosti zříká

Deník položil dotaz Krajskému úřadu, který má dopravní značení na silnici na starost a bez jeho souhlasu by tam instalováno být nesmělo. Krajští úředníci by měli také kontrolovat, zda je jimi vydané povolení dodržováno. 

"Vámi popisovaná situace nám není známá, dotazovaná dopravní značka ani skládka nejsou součástí rozhodnutí zdejšího úřadu. Za umístění a odstranění přechodných dopravních značek obecně odpovídá osoba, která je odpovědná za zajištění sjízdnosti komunikace. Prvotně je touto osobou vlastník popř. správce komunikace; dále osoby, které jsou nositeli povolení k uzavírce komunikace, zvláštnímu užívání komunikace nebo povolení prací na údržbě komunikace apod. Může se jednat i o osoby, které odvracejí případnou závadu ve sjízdnosti pozemní komunikace," uvedl vedoucí odboru dopravy a chytrého regionu Ivo Muras.

Jednosměrka v obousměrném provozu

V pořádku není ani umístění dopravní značky Jednosměrný provoz (na fotografii) v místě, kde je provoz obousměrný. Řidič po vjetí do tohoto úseku může oprávněně očekávat, že se proti němu v opačném směru žádné auto nevyřítí, ale opak bude pravdou. Vinou některého neuvažujícího úředníka se v místě může stát nepříjemná nehoda. Z opačné strany totiž do úseku není zádné omezení a na jeho konci je správně umístěna značka přikazující odbočení vpravo, aby auta nemohla vyjet na Ostravskou do protisměru. 

Nebezpečné kanály

Motoristé projíždějící opravenou Ostravskou ulicí si už stačili všimnout otevřených kanálových vpustí, které jsou v lokallitě Šenova pod úrovní terénu mezi středovými svodidly a krajem levého jízdního pruhu. Tak hluboké díry přitom považují za pasti, které mohou způsobit těžké poškození automobilu, nebo i nehodu, pokud by z nějakého důvodu do kanálu vjel.  

Zodpovědnost úřadu

Krajský úřad přitom už motorista Zdeněk Gerža varoval, aby jeho úředníci nad svými rozhodnutími důsledně přemýšleli, protože by se za ně mohli zpovídat u soudu. Konkrétně se domáhal naprávy, když silničáři uzavřeli část Ostravské ulice, aniž by tam pracovali. Stovky vozidel tehdy zbytečně uvázly v kolonách. 

Autor: Libor Běčák

23.10.2017 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Albrechticích se konal další vyšetřovací pokus k objasnění vážné nehody, kdy auto srazilo a těžce zranilo chodkyni.
3

Řidič popírá, že by při nehodě zmrzačil chodkyni

Ilustrační foto.

Muž zmizel z domu, policisté ho našli a zachránili

Další komplikace Havířova

Havířov /FOTO/ – Hokejisté Havířova vstoupili do poslední čtvrtiny základní části domácí porážkou se Slavií.

Ostrava se vykašlala na horníky. Stydí se vedení města za jeho minulost?

/ANKETA, FOTOGALERIE/ Tohle si vedení města v čele s primátorem Tomášem Macurou za rámeček nedá. Ostrava odmítá největší hornickou slávu v Česku. Vzkaz z magistrátu zní jasně: Máme jiné priority!  

Eliška, Honzík či Matyáš. Která jména vedla v loňském roce?

Vedle ostřílené české klasiky volili někteří rodiče i jména, která v kalendáři nenajdete.

Vylekaný chmaták a rosomáci pobláznění sněhem: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 17. ledna 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>