Radar je v plném provozu od ledna. Kamery sledují dva jízdní pruhy ve směru z Havířova na Karvinou. Každé auto je nejdříve vyfotografováno na příčné bílé čáře u Komerční banky a následně pak na stejně označeném místě u vjezdu do nemocnice. Zařízení samo spáruje první a druhou fotografii podle identifikačních znaků, zejména registrační značky a vypočte průměrnou rychlost, za jakou automobil úsek dlouhý 391 metrů ujelo. Pokud vypočte rychlost vyšší, než na jakou je i s určitou tolerancí nastaveno, okamžitě údaje odesílá na server v budově magistrátu, kde případ nejdříve zpracují strážníci a následně i úředníci.

Motorkáři mohou být v klidu, kamery snímají pouze přední část vozidel, u motorek by tak nebyla zaznamenána registrační značka, která je nutná pro identifikaci provozovatele.

„My jsme tento úsek vybrali cíleně, protože je v něm několik přechodů pro chodce a mnoho řidičů předepsanou rychlost nedodržuje. Podle zkušeností z jiných měst jsme předpokládali, že se počet zaznamenaných přestupků bude postupně snižovat, k čemuž sice dochází, ale ne tak výrazně, jak bychom očekávali," řekl v pondělí ředitel Městské policie Havířov Bohuslav Muras.

Od ledna zařízení změřilo a odeslalo k řešení na radnici více než 5 tisíc přestupků. Jsou přitom i řidiči, kteří byli v tomto úseku změřeni vícekrát. Nejvyšší průměrnou rychlost v úseku dosáhl řidič, kterému bylo naměřeno 139 km/hod. Okamžitá nejvyšší rychlost musela být ještě vyšší.

„Do dnešního dne jsme řešili 5590 případů, u kterých byl kontaktován provozovatel vozidla. Ze statistiky vyplývá, že dvě třetiny případů se týkají překročení povoleného rychlostního limitu do 20 km/h. Přibližně 70 procent vyměřených pokut je zaplaceno do 15 dnů," uvedl vedoucí správního odboru havířovského magistrátu Jiří Nowák.

Zhruba ve druhé polovině roku se bude vedení radnice rozhodovat, zda si pronajme další zařízení pro úsekové měření rychlosti a zavede ho na Dělnické ulici také v opačném směru a také v dalším úseku, na Těšínské ulici u autobusového nádraží.