Město pozemky státu darovalo už v roce 2009, teď ale o daru rozhodovalo znovu, protože v místě došlo od té doby k řadě změn a pozemky byly také nově a přesněji zaměřeny.

Mimoúrovňové řešení by mělo odvést veškerou dopravu, která proudí mezi Ostravskou a Orlovskou ulicí. Vozidla by pak na kruhový objezd nemusela vjíždět.

S přemostěním se počítá už od doby projektování velkého kruhového objezdu. V té době nebyla doprava ani zdaleka tak hustá, jako nyní, ale projektanti tušili, že ani velkoryse pojatý rondel za několik desetiletí nebude stačit. 

Právě proto jsou ramena s jízdními pruhy na Ostravské a Orlovské ulici před napojením na rondel výrazně rozšířena, aby tam mohly být pilíře mostu. Na most se bude najíždět sjetím z levého jízdního pruhu tam, kde je nyní středový zelený pás.

Nově se hovoří také o možnosti vedení trasy v tunelu pod objezdem. 

"Ano, na projektu se pracuje. V úvahu skutečně přichází varianta vedení trasy pod okružní křižovatkou, než stavba konstrukce mostu. Ve sdružení, které bylo založeno s cílem tlačit na stavbu obchvatu, jsme na toto téma několikrát jednali. Finální návrh však záleží na státu, tedy ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic ČR. Na nich také záleží, kdy bude stavba realizována. Obecně to jsou však desítky let," řekl v pondělí Eduard Heczko, které ve sdružení zastupoval město Havířov. 

Částečně se situaci podařilo vyřešit světelnou signalizací, která reguluje provoz na třech místech, aby se dalo na rondel vjíždět i ze zbylých tří směrů. Od spuštění semaforů je provoz na rondelu plynulejší a bezpečnější, když výrazně ubylo dopravních nehod.

Mimoúrovňové křížení je plánováno také na Ostravské ulici v prostoru startu a cíle bývalých automobilových závodů. Nad současnou křižovatkou by mělo v oblouku jednou vést napojení od Šumbarku ve směru k velkému kruhovému objezdu.