Město pokračuje v přípravě modernizace okolí nádraží

Nový majitel nádraží, kterým je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), připravuje dvě části modernizace. Jedna se týká nádraží, na kterou si v rozpočtu vyčlenil zhruba 50 milionů korun. Druhým projektem je mnohem nákladnější a technicky náročnější celková modernizace železniční stanice, včetně technologií.

V současné době se jedná o tom, zda se bude nejdříve opravovat nádraží a následně rekonstrukce stanice, nebo se oba projekty sloučí a provedou současně. Reálnější je přitom druhá varianta.

„SŽDC dala opravu havířovského nádraží do svých plánů v podobě investiční přípravy. Letos bychom rádi zahájili projektovou přípravu rekonstrukce výpravní budovy s tím, že předpokládáme, že dojde k redukci stávajícího objektu se zachováním středové části. Reálný termín zahájení stavebních prací zatím nelze sdělit, protože budeme spolupracovat se stavební správou SŽDC, se kterou budeme koordinovat práce, neboť se připravuje kompletní rekonstrukce železniční stanice. Předpokládáme, že to bude nejdříve v roce 2019," potvrdila Deníku mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Dostat vozíčkáře na peron? Téměř nadlidský výkon

Připravovaná rekonstrukce nádraží bude jistě sledována laickou i odbornou veřejností. Několik let se vedl spor o to, zda nádraží prohlásit památkou a zda bourat nebo nebourat výpravní halu.

Nádraží památkou není a nádražní hala zůstane i nadále dominantou, byť i ona projde modernizací. V každém případě bude zachována velká prosklená stěna, mozaika, strop a další prvky, které jsou s halou neodmyslitelně spjaty.

„V rámci rekonstrukce bude nádraží citlivě a účelně modernizováno. Samozřejmostí bude dosud scházející bezbariérový přístup k nástupištím," dodala mluvčí Šubová.

Dopravní terminál

Lidé si vybrali podobu prostoru před vlakovým nádražím

Samostatně v režii města se připravuje budování dopravního terminálu před nádražím. Už brzy začne celková rekonstrukce podjezdu pod tratí, na kterou naváže zásadní přestavba přednádražního prostoru, kde budou nová parkoviště, zastřešené autobusové zastávky a přístup k nim od výpravní haly.

Více informací přinese čtvrteční vydání Karvinského a Havířovského deníku

Připomeňte si vše, co se o nádraží psalo

Čtěte také: 
Autobusové nádraží ČSAD Havířov a OC Rotunda
Historie a budoucnost železnice na Karvinsku