Důležité řídicí centrum bylo požárem poškozeno 10. února. Stanice byla od té doby pro všechny vlaky nedostupná. Železničáři z ní nejdříve odtáhli uvězněné vlaky, včetně dvou pendolin a začali připravovat dočasné řešení provozu.

První vlaky stanicí projely v noci na úterý. „Jednalo se o noční dálkové vlaky mezi ČR, Polskem a Slovenskem. V úterý během dne byly na trať přes Bohumín vráceny i denní vlaky EuroCity spojující Varšavu s Vídní a Budapeští. S ohledem na sníženou propustnost a rychlost v postiženém úseku prodlouží vlaky po průjezdu přes Bohumín svou jízdní dobu o přibližně 20 až 30 minut," informoval mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Řízení železniční dopravy převzali železničáři z ostravského hlavního nádraží. Tam také probíhá řazení vlaků, výměny lokomotiv a další činnosti, které se dříve odehrávaly v Bohumíně. Z kapacitních důvodů vyplývajícího z provizorního řešení mohou bohumínskou stanicí vlaky projíždět pouze s krátkým zastavením pro nástup a výstup cestujících.

Železničáři upozorňují, že odjezdy vlaků nemusí odpovídat jízdnímu řádu. Po dobu opravy zařízení stanice bude od 17. 2. 2016 v platnosti výlukový jízdní řád.

Některé spoje budou i nadále vedeny odklonem přes Chalupki do Polska, nebo přes Havířov ve směru na Slovensko. Ve směru na Bohumín a Karvinou bude až do odvolání zajištěna k těmto vlakům náhradní autobusová doprava.