Negativem je poměrně vysoká pořizovací cena výpočetní techniky, která musí být k tomuto zakoupena a částečné omezení svobodné volby při výběru lékárny, pokud se pacienta na možnost výběru lékárny neupozorní.

„Je–li tento systém aplikován v praxi, zřizovatel očekává, že dojde k navýšení zisků a časem se pokryjí počáteční náklady,“ řekl vedoucí lékárník nemocniční lékárny Luboš Vejmola.

Nová nemocniční lékárna byla zprovozněna v červenci minulého roku a za deset měsíců provozu zaznamenává poměrně velké procento klientů.

„Zachycujeme zhruba 65 procent receptů z nemocnice a zbylé procenta tvoří pacienti jiných lékařů. Nemocniční lékárna má určité odlišnosti. Jednak je jejím zřizovatelem nemocnice, také máme dvě laboratoře a specializovanou lékárenskou péči. Snažíme se mít pracovníky velice dobře proškolené, aby dokázali odborně poradit, vysvětlit a pomoci pacientovi. Řídíme se heslem dobře, kvalitně a nemusí to být drahé. Prioritou tedy pro nás není zavedení elektronického receptu, jelikož každý měsíc nám klientela přibývá a zavedení nového systému by zisk znatelně nezvedlo,“ dodal k situaci vedoucí lékárny.

Elektronické recepty tak zřejmě budou nadále jen v soukromé poliklinice Domu zdraví a v Léčebném centru v Havířově–Šumbarku, kde si pacienti mají možnost vyzvedávat léky v budovách poliklinik na tiskopis s názvem průvodka.

„Lidé jsou možná málo informováni anebo nerozeznají recept od průvodky, ale i nám se stává, že si pacienti na tento tiskopis přijdou vyzvednout léky do naší lékárny. Musíme je bohužel poslat zpět na polikliniku,“ doplnil Luboš Vejmola.