Převzetím 3ČSAD získal Transdev 1100 zaměstnanců, 410 autobusů, 75 kamionů a společně s tím i důležité zázemí, včetně servisů či čerpacích stanic. 

Díky akvizici zaměstnává nyní český Transdev téměř 1350 lidí a disponuje bezmála 600 autobusy. 3ČSAD je tradičním dopravcem se silným zaměřením na nízkoemisní dopravu, ve své flotile provozuje více než 300 autobusů na CNG (stlačený zemní plyn) a 12 elektrobusů. Transdev Morava s.r.o., která vstoupila na trh na konci roku 2018, také zajišťuje dopravní služby v Moravskoslezském kraji. 

„Tato akvizice je pro Transdev v České republice zásadní událostí a jednoznačně řadí Transdev mezi čtyři přední hráče v oblasti veřejné autobusové dopravy na českém trhu. Těšíme se na setkání s našim novými zákazníky a partnery a na přivítání všech nových zaměstnanců Transdevu. Společně s 3ČSAD budeme stávající služby integrovat a zároveň se zaměříme na vývoj nových služeb pro naše zákazníky, “zdůrazňuje Christian Schreyer, generální ředitel pro severní a střední Evropu skupiny Transdev.

Skupina Transdev se sídlem ve Francii se soustřeďuje na veřejnou osobní dopravu. Podle webu skupiny působí v 18 zemích a má asi 82 tisíc zaměstnanců.

„V návaznosti na úspěchy ve veřejných zakázkách v roce 2018, je akvizice 3ČSAD dalším skvělým příběhem, který umožní Transdevu pokračovat v růstu podnikání v České republice. 3ČSAD je uznávaným obchodním partnerem s dlouholetou vysokou úrovní poskytovaných služeb. Těšíme se, že spolu se zaměstnanci 3ČSAD budeme dále rozvíjet podnikání skupiny Transdev v České republice,“ říká Radim Novák, generální ředitel pro Českou republiku.

Na prodeji vydělal majitel FC Baník Ostrava Václav Brabec, který havířovskou dopravní společnost získal po otci, který ji privatizoval v 90. letech. Hodnota nynější transakce zveřejněna nebyla. 

10procentním akcionářem společnosti ČSAD Havířov je město Havířov. To se zatím na dotaz Deníku ke změně majoritního vlastníka nevyjádřilo. 

Už dříve však měli někteří zastupitelé obavy o finanční prostředky, které má ve společnosti uloženy.  

Karviná zatím obavy z dopadů na dopravní obslužnost nemá. "Karviná není akcionářem společnosti. Příměstská dopravní obslužnost je zajišťována Moravskoslezským krajem (KODIS). Pokud jde o městskou hromadnou dopravu, na tu máme smlouvy s ČSAD a tam se zatím nic nemění," reagoval na dotaz mluvčí města Karviné Lukáš Hudeček.