Ten vede jihozápadním směrem po Nádražní ulici (Bělidlo) od Bohumína a dopravu směřuje na Český Těšín. Obchvat, na který Karviná čekala více než 30 let, je dlouhý necelé tři kilometry. Vede podél železniční trati, po mostě překračuje řeku Olši a plynule z Karviné navazuje na původní silnici 1/11 do Českého Těšína.

Pohled na centrum Ostravy z výšky.
Vstup jen na vlastní nebezpečí. Toto je 5 míst v Ostravě, kam ani místní nechodí

Zprovoznění obchvatu znamená pro řidiče jedoucí z karvinské částí Ráj velkou změnu, kterou je změna přednosti v jízdě na křížení nové silnice s výjezdem z města. Tam pro auta jedoucí z města nově platí dání přednosti v jízdě vozidlům jedoucím po obchvatu.

Policie: než si řidič zvyknou, chvíli to potrvá

Podle policie to bude "kámen úrazu" a chvíli potrvá, než si na tuto změnu řidiči zvyknou. „Apelujeme na řidiče, aby dbali dopravního značení a zvýšili pozornost a obezřetnost právě ve zmíněném úseku, jelikož jde o podstatnou změnu,“ řekla Deníku mluvčí policie Daniela Vlčková.

Bouřkové úlovky Jana Kiselici. Ilustrační foto.
Bouřka působila problémy. Hasiči zasahovali také na Havířovsku

Pro Karvinou bude znamenat zprovoznění obchvatu, který se stavěl tři roky, výraznou úlevu. Nebude přínosem ani tak pro místní, ale využije jej tranzitní doprava. Díky tomu ubude v centru města kamionů a vozidel, jedoucích ve směru Orlova/Bohumín – Český Těšína a v opačně. Počet aut, která projedou centrem města tak klesne z několika tisíc denně na několik set.

První auta se po nové silnici na Karvinsku projedou v pondělí krátce přes polednem.