Na stavbu lávky chce Karviná využít evropskou dotaci ve výši 1,8 milionu eur, o kterou nyní žádá. „Pokud ji získáme, podáme žádost o stavební povolení. Samotná realizace by měla proběhnout do roku 2025,“ řekl náměstek primátora Lukáš Raszyk.

Podle dohody v rámci projektu Karviná vybuduje lávku a její napojení na stávající cyklostezku. Obec Haźlach pak napojí lávku na stávající cyklostezku na svém území, a navíc vybuduje veřejné osvětlení a pořídí mobiliář u tohoto napojení.

Po dokončení lávky přes řeku v okrajové části Karviné tak budou mít cyklisté (i pěší) na výběr, zda z Louk pojedou dále směrem na Chotěbuz, anebo přes řeku do Polska a se po druhé straně hranice vrátí do Karviné. Lávka v této lokalitě už kdysi dříve stála a spojovala oba břehy Olše, dokud ji nespláchla velká voda.

Místní tuší problémy

Záměr postavit novou spojnici českého a polského břehu však kromě naděje na novou cykloturistickou trasu vyvolává obavy některých obyvatel karvinské části Louky. K místu stavby totiž vede jediná silnice a sice ulice U Hřiště, která už tak není v dobrém stavu a podél níž stojí několik domů.

„Cesta pod náporem těžkých aut ještě více utrpí. Bude tam jezdit těžká technika, bude se tam prášit, hude tam hlučno. Dá se to nějak eliminovat, nebo to budeme muset strpět?“ zeptala se na zasedání zastupitelstva vedení města Jolana Nowaková, jedna z obyvatelek této městské části.

Primátor Jan Wolf připustil, že těžká technika tam v případě stavby jezdit bude, s tím se prý nic dělat nedá. „Pokud jde o náhradu případných škoda na majetku, vše předem zdokumentujeme a pokud během stavby vlivem pohybu těžké techniky dojde ke škodám, ty budou samozřejmě nahrazeny,“ odpověděl jí primátor Karviné.