Nejprve to bylo zabezpečovací zařízení, které podle mnohých není úplně bez chybičky, a teď se hlásí především ti, kteří, podle svých slov, na přejezdu málem nechali nápravu svého auta.

„Než přes přejezd přejedu tak, abych si neodrovnal auto, vlak už je mnohdy pěkně blízko. Je tam díra jako blázen," řekl Lukáš Sembol, který tudy jezdí do práce.

Co se týká bezpečnosti, je prý z hlediska platných norem a předpisů železniční přejezd v naprostém pořádku. Místo nepřetržitě sledují kamery a záznam putuje na dispečink, kde se archivuje.

„V případě nehody je záznam poskytnut Policii ČR pro potřeby vyšetřování," uvedl Marek Illiáš ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Podle něj může být hlavním problémem čtvrtá kolej, ale to pouze po dobu, kdy je ve výluce z důvodu sanace železničního spodku. Za řízení provozu během této doby je zodpovědný objednatel výluky.

„Vlaky tam musí jezdit maximálně třicetikilometrovou rychlostí a před přejezdem dávat výstražná znamení. Správa kontroluje technický stav a funkčnost zabezpečovacího zařízení každý měsíc," dodal Illiáš.

Jednu z kolejí na tomto přejezdu vlastní společnost AWT, jejíž zástupce připouští, že špatný stav přejezdu pro ně není nová informace.