„V úseku mezi křižovatkami Okružní a Dětmarovická zde stále dochází k překračování rychlosti. Nepomohl ani chráněný přechod pro chodce, který zde byl umístěn na základě podnětů obyvatel, a další opatření,“ říká k investici za cca 1,2 miliony korun mluvčí orlovské radnice Nataša Cibulková.

Ilustrační foto.
Kvůli dešti hrozí povodně, přehrady už odpouštějí vodu, aby měly rezervy

Zmíněné budky, mezi které strážníci průběžně umísťují přenosný radar, jsou užitečné už více jak rok. Činné jsou v ulicích 17. listopadu, Slezská a Zátiší. „A plní účel, došlo zde ke zklidnění dopravy,“ dodává mluvčí města. Peníze za takto vybrané pokuty?

„Tyto prostředky využíváme na opravy komunikací a chodníků a část jich šla právě i na pořízení nového radaru,“ doplňuje mluvčí města.

Nedodržování předepsané rychlosti je obecně jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod v Česku. Úsekové měření tak funguje již několik měsíců třeba také na několika místech Havířova.

Solární lavička - Ilustrační foto.
Participativní rozpočet Orlové: Solární lavička nebo dřevěné srdce?

Karviná například o úsekových radarech zatím neuvažuje. Strážníci zde měří rychlost v úsecích, které jim podle potřeby určuje dopravní policie, měřením rychlosti se samozřejmě zabývají i sami policisté.

„Pokud se jedná o dopravu, tak dohlížíme zejména na statickou dopravu, tj. placená parkoviště, porušování zákazů stání a zastavení v problémových místech a v neposlední řadě reagujeme na oznámení občanů, které se nejčastěji týkají právě porušování zákazu stání a zastavení,“ uvádí ředitel karvinské městské policie Petr Bičej.

Budoucí podoba prostoru před železniční stanicí v Havířově.
Terminál v Havířově má problém, firmy chtějí více peněz