Zlepšit povědomí o tomto regionu je cílem kampaně, kterou nyní rozjel Moravskoslezský kraj. Co se například lidem v Praze vybaví, když se řekne Ostravsko? Většině doly, uhlí, těžký průmysl a s tím spojené špatné ovzduší, které se těší v poslední době velké pozornosti médii. Zaskočilo i Martina Bursíka, ministra životního prostředí, když nedávno navštívil naše krajské město. Vystoupil z vlaku na ostravském hlavním nádraží a zápach ho prý praštil do nosu. A to je podle svých slov jako velkoměstský člověk zvyklý na horší prostředí.

Mladší generace žijící v Praze má však v dnešní době tento region spojen i s něčím jiným, novým. Je tím fenomén Stodolní ulice. „Na Ostravsku je přece ta známá ulice,“ vybavilo se například studentce Lucii Novákové. Typicky reagoval i další student z hlavního města Michal Štrunc. „Ostravsko, to jsou doly a smog. Já bych tam na výlet nejel, nevidím důvod. Jedině si jet zapařit na Stodolní,“ řekl.

Ani další Deníkem dotázaní obyvatelé Prahy podle svých slov příliš důvodů k návštěvě tohoto kraje nevidí. Myslí si totiž, že to tady pořád není hezké. Jejich obrázek Ostravska je stále šedivý. Probleskují ale v těchto většinových názorech už i výjimky, které poukazují na to, že přece jen tady něco pozoruhodného je. Ojedinělý skvost v podobě starých industriálních staveb. „Asi bych neměla problém se jet na Ostravsko podívat. Zajímala by mě totiž tamní industriální výstavba,“ vyjádřila se třeba padesátiletá Věra Babíčková, právnička z Vestce u Prahy.

„Spojení kraje především s těžkým průmyslem stále přetrvává v myslích mnoha lidí, přestože tento region prošel řadou výrazných změn. Proto jsme zpracovali marketingovou strategii zastřešující řadu projektů, s cílem změnit image kraje,“ doplnil závěrem ke právě probíhající kampani náměstek hejtmana kraje pavel Drobil.