Ta stávající je opravdu zastaralá, když pochází z roku 2001 a v mnoha směrech nekopíruje současný trend zvyšování dopravy.

„V řadě lokalit města jsou problémy opravdu velké. My o nich víme a snažíme se najít řešení. Nic však nejde udělat ze dne na den. Hlavně se musíme dívat do budoucna, protože automobilů ještě přibude. Necháváme proto zpracovat studii, která zohlední i prognózy nárůstu dopravy,“ řekl náměstek primátora Zdeněk Osmancyk.

Jedno z frekventovaných míst, kde je často téměř nemožné zaparkovat i pro lidi, kteří zde bydlí, je nádvoří na Alšově ulici. Kromě nich zde totiž odstavují svá vozidla i podnikatelé, kteří v této lokalitě zásobují své obchody na Hlavní třídě.

Další zátěž přibyla po dokončení rekonstrukce KD Radost. Samozřejmě by zde rádi parkovali i hosté kulturních a společenských akcí. Jenže ti musejí odstavovat své vozy prozatím jinde a ke kulturnímu domu následně dojít.

„Zde je situace opravdu kritická. Momentálně chceme navrhnout řešení, které by mohlo mít například podobu podzemního parkoviště. S tímto způsobem statické dopravy musíme počítat stále častěji. Jedině podzemní i několikapatrové nadzemní parkování bude hrát v brzké budoucnosti hlavní roli. Volných ploch se už nyní nedostává a jít směrem ničení zelených ploch není určitě nejlepším řešením,“ uvedl dále Osmanczyk, který dodal, že každá nová větší stavba na území města by už měla podle nové studie automaticky počítat s garážemi v podzemí.