Mladý závodník se vrátí na okruh, kde měl nehodu loni 3. srpna. Jel se tehdy poslední, nejprestižnější závod soutěžního dne, Grand Final nejlepších jezdců na strojích do a nad 600 ccm. Část okruhu byla po dešti mokrá. Těsně před horizontem na nejvyšším místě okruhu Hanák ztratil kontrolu nad svým strojem a havaroval. Vyjel mimo trať a narazil do oplocení.

Závod byl předčasně ukončen. Po ošetření na místě nehody byl závodník letecky přepraven do Fakultní nemocnice v Ostravě. Tamním lékařům se naštěstí podařil zázrak. Sami totiž měli pochybnosti o tom, zda tak rozsáhlá zranění mladý muž přežije.

„Zpočátku se zdálo, že jde o úraz, který je neslučitelný se životem. Pacient byl těžce poraněn na hlavě a hrudníku. Vedle jiných břišních poranění měl závažně devastovány plíce a zlomené dva hrudní obratle," uvedl tehdy přednosta kliniky anestezie, resuscitace a intenzivní medicíny Pavel Ševčík.

Když se Hanák „vylízal" z nejhoršího, začal plánovat další závody. Přestože se původně chtěl zapojit už do letošní sezony, na start se postaví až příští rok. Už teď ale objíždí okruhy.

Jak Hanák Deníku potvrdil, o víkendu přijede také do Těrlicka.

„Přijedu už v sobotu a budu i na nedělní závod. Na okruh jsem nezanevřel, je to pěkná trať a mám to tam rád. Ještě rehabilituji a připravuji se na další sezonu," řekl včera Hanák.

Závody se pojedou o tomto víkendu. Organizátoři na nich Hanáka rádi uvidí.

„Jsme rádi, že se z úrazu po nehodě dostal a má chuť závodit. Víme, že přijede, přestože zatím nezávodí. Když už tedy nepojede závod, nabídneme mu alespoň mimosoutěžní svezení po uzavřené trati," shodli se organizátoři Petr Hrabčák a Martin Mojžiszek.

Těrlický okruh je u závodníků oblíbený právě pro svou rychlost. Nabízí rovinky, kde závodní stroje dosahují maximálních rychlostí, ale současně na něm jsou zatáčky, kruhový objezd i několik zpomalovacích retardérů.

„Je to výborný závodní okruh. Rádi tady jezdíme. Je to úplně něco jiného než závody na klasických širokých autodromech s bezpečnostními zónami. My máme rádi přírodní okruhy a ten těsný kontakt s diváky podél tratě. na bezpečnost však nikdy nezapomínáme," vysvětlovali při předešlých ročnících nejlepší jezdci Horst Saiger a Didier Grams.