Objekt má vytlučené okenní tabulky, není nijak zabezpečen proti vniknutí cizích osob a ze střechy objektu se odlamují kusy střešních dřevěných trámů, které padají na zem a ohrožují tak bezpečnost kolemjdoucích.

Taková je realita, na kterou upozorňuje místní příznivec železnice Roman Lindnera. Před časem dokonce žádal majitele budovy, Správu železniční a dopravní cesty, aby budovu za symbolickou cenu prodal. Vše neúspěšně.

„Odpověděli mi, že budou mít nějaké změny v managementu a až potom budovu zkusí prodat znovu za dosud neznámých podmínek, zbourat se jí ale prý nechystají. Je ale docela dobře možné, že do té doby spadne sama," obává se Lindner.

Nejhorší je podle něj skutečnost, že to nikoho z odpovědných majitele, ani místní stavební úřad, který má dbát o státní majetek, nezajímá.

Pokoušel se dokonce o zapsání budovy na seznam kulturních památek, ovšem ani tady neuspěl.

A nezasáhne ani karvinský stavební úřad. „Stavební úřad obce nemá v tomto případě žádné pravomoci. Tato stavba podléhá stejně jako další drážní nemovitosti a celky speciálnímu stavebnímu úřadu Drážnímu úřadu v Olomouci. Ten by se měl k dané záležitosti vyjádřit," řekla mluvčí města Šárka Swiderová.

Dodala, že podle informací města hledá majitel objektu kupce nebo nájemce budovy, který by ji i opravil, a pak provozoval. Město využívá nádraží (nikoli budovu) jednou do roka. V rámci Dnů Karviné tam staví historický vláček.