Konec soutěže je stanoven na 27. května a služba by měla být spuštěna od 15. června.  

Podle podmínek, které město při třetím pokusu stanovilo, bude ve městě minimálně 25 stanovišť, přičemž vytipováno je 50 možných lokalit.

K dispozici by mělo být minimálně 80 bicyklů. Samozřejmě, že poskytovatel služby musí zajistit, aby kola splňovala zákonnou povinnou výbavu. Město si navíc stanovilo, že musí mít třístupňovou přehazovačku, nízký, tzv. dámský nástup a menší odkládací koš. Standardem je GPS lokátor, který je součástí systému.

Čtenáři Deníku se zajímají, kde budou jízdní kola k dispozici. V centrální části města jde o nejvíce frekventovaná místa, kde nechybí náměstí Republiky, nemocnice, KD Radost, koupaliště, vlakové a autobusové nádraží. 

Právě přes GPS bude provozovatel služby monitorovat, kde jízdní kola aktuálně scházejí a průběžně je bude přesouvat z míst, kde se naopak budou hromadit. Například za hezkých letních dnů se dá předpokládat, že se kola budou kupit u koupaliště. 

Máte nějaký návrh, kam by se jízdní kola měla umístit, nebo kde je to naopak zbytečné? Připojte svůj názor v diskusi pod článkem nebo na Facebooku.

Na mapce i v seznamu, které dodal havířovský magistrát, jsou označena potencionální místa umístění stojanů pro jízdní kola. Zeleně tam, kde už stojany jsou, červeně, kam by měly být umístěny. 

Klikněte pro zvětšení obrázků. 

Seznam míst, kde by mohla být k dispozici sdílená kola. Zeleně jsouoznačena místa, kde už sgtojany jsou, červeně pak místa, kam by měly být stojany doplněny.

Seznam míst, kde by mohla být k dispozici sdílená kola. Zeleně jsouoznačena místa, kde už sgtojany jsou, červeně pak místa, kam by měly být stojany doplněny.