To, že bylo ošetřeno poměrně hodně pacientů, je v pořádku, ale důvody s jakými lidé vyhledávají akutní pomoc, je alarmující. Zubní pohotovost například zaznamenala celých 213 zákroků. Když se vezme v potaz, že se ordinuje pouze o víkendu a svátcích, připadá na jeden den zhruba pětadvacet pacientů a většina z těchto ošetření nebyla akutní. Pacienti si očividně zkracují objednávací dobu u svého ošetřujícího lékaře. Poměrně stejná situace byla i na dětské (374 ošetřených) a dospělé (625 ošetřených) pohotovosti.

„Když jsme hodnotili první měsíc, opravdu jednalo nejčastěji o bolesti v krku, páteře, nebo zažívací potíže. To nejsou problémy, které potřebují rychlý zákrok. Lidé by si měli uvědomit, zda je v těchto případech opravdu nutné vyhledávat ošetření v ordinacích pohotovosti,“ řekla hlavní sestra Anna Tomečková. Stalo se také, že jedna paní se svým malým dítětem uvedla jako důvod návštěvy v nemocnici, že jejich doktor má právě dovolenou a zastupující praktik ordinuje až na druhém konci města. Nemocnici má prý blíže.

Jiná pacientka s kožní vyrážkou nešla ke svému lékaři ráno jen proto, že neměla čas a druhý den během ordinačních hodin jejího lékaře si jej také nebyla schopna udělat. Zvláštní se rovněž ukazuje i fakt, že od jednoho praktického lékaře přišlo na pohotovost hned osmatřicet lidí. „Statistika tohoto prvního měsíce ukazuje, že většina pacientů chodí k ošetření i opakovaně. Budeme tento trend nadále sledovat, jelikož to může znamenat, že ordinační hodiny tohoto lékaře jsou s největší pravděpodobností špatně nastaveny,“ dodala dosavadní ředitelka Petra Eliášová.