Vzhledem k velkým nákladům na opravu i stáří jednotky se ale začíná čím dál častěji mluvit o tom, že už se pendolino do provozu nevrátí a bude sloužit jako zásobárna náhradních dílů.

„Rozhodnutí finálně ještě nepadlo, ještě se dopočítává ekonomika. Spíše to směřuje k tomu, že se opravovat nebude,“ řekl člen představenstva Českých drah Jiří Ješeta.

Jednotku si po nehodě prohlédli technici Alstomu. Ti přišli s cenou 200 milionů korun. S výhradou, že mohou být další vady, které ještě nejsou před rozebráním viditelné. „Cena tak může být vyšší ještě o 20 až 50 milionů korun,“ dodal Ješeta. K tomu je ještě potřeba připočíst částku 59 milionů korun za instalaci ETCS.

K nehodě došlo loni v červnu, mimořádná událost se ještě vyšetřuje. Pendolino narazilo do posunového dílu. Kromě strojvedoucího, který zahynul, byla lehce zraněna členka vlakového personálu. V pendolinu bylo šestnáct cestujících. Policie v závěru roku uvedla, že strojvedoucí měl v krvi alkohol. Dopravce nemá pendolina pojištěná. Podobnou částku už České dráhy vydaly za opravu pendolina poškozeného při nehodě ve Studénce. Vyšla na 210 milionů korun.