Do první soutěže vyhlášené v dubnu se žádná firma nepřihlásila. Radnice v ní požadovala rozmístění 100 jízdních kol na minimálně 25 stanovištích. Kvůli nezájmu však soutěž zrušila a okamžitě rozhodla o vyhlášení nové, ve které snížila počet kol na 70.

Krátce poté však radní toto pondělí své rozhodnutí zrušili a hned vyhlásili novou soutěž, opět s upravenými podmínkami. Radnici v minulých dnech jedna firma provozující bikesharing kontaktovala s tím, že by dokázala službu zajistit i v dřívějším termínu. Radní se proto sešli znovu a vyhlásili novou soutěž.

Zatímco prvotním předpokládaným termínem spuštění bikesharingu v Havířově byl 1. červenec a v druhé soutěži až 1. srpen, tentokrát by to mohl být už 15. červen.

Původně snížený počet kol byl ve třetím zadání navýšen na 80 a radní také upravili ceník půjčovného.

Prvních 15 minut půjčení kola zůstává pro uživatele bezplatných. Zatímco však podle původních podmínek soutěže měl za dalších 45 minut zaplatit maximálně 25 korun, nyní byla tato doba zkrácena na 30 minut.

Upravené podmínky jsou podobné těm, jaké má společnost Rekola. Ve všech městech, kde svou službu poskytuje, platí uživatelé po první čtvrthodině půlhodinové poplatky, a to od 12 korun ve Frýdku-Místku, 18 v Brně, 20 v Ostravě po 24 v Liberci a Praze.

U společnosti Nextbike v Ostravě cyklista zaplatí po bezplatné čtvrthodině 20 korun za 45 minut zbývajících do první hodiny a stejnou částku pak za každou další půlhodinu.

Havířovský magistrát Deníku na dotaz ke službě a k upravené soutěži neodpověděl.

Z dostupných informací však vyplývá, že letos by měl být bikesharing v provozu do konce září, příští rok od dubna do konce listopadu. Zastupitelstvo na to z rozpočtu uvolnilo 2,4 milionu korun. 

  .