Jen za hodnotící studii město vydalo 50 tisíc korun. Situace nastala také poté, co si město nechalo v centru vystavět supermarket. Nejhorší situace je během ranní a odpolední dopravní špičky, kdy dochází k narušování plynulosti silničního provozu. „Je to patrné především v posledních dvou letech a pochopitelně to souvisí s provozem obchodního centra,“ vysvětluje mluvčí orlovské radnice Nataša Cibulková. Podle ní intenzita dopravy v místě neumožňuje, aby lidé mohli bezpečně přejít ulici.

Jako nejvhodnější řešení se podle odborníků jeví instalace semaforu. „Ten by se měl na místě objevit co nejdříve a má stát okolo půldruhého milionu korun. Jeho umístění už schválili i zastupitelé,“ říká Cibulková. Je ale možné, že toto do budoucna stačit nebude. Co potom? Přijdou zřejmě další, i nemalé, investice. „Pokud stále bude doprava v místě ještě intenzivní a semafory nebudou stačit, pak by se mohlo uvažovat o stavbě nadchodu. Stejně tak ovšem i obchvatu města,“ uvažuje o budoucnosti orlovský místostarosta Radislav Mojžíšek. Nadchod by byl vybaven výtahy pro vozíčkáře a kočárky, popřípadě i pohyblivým schodištěm.

Taková investice by ovšem město stála až 35 milionů korun. Mnozí oslovení obyvatelé Orlové ale ze svých zkušeností s přechodem říkají, že nadchod by byl zcela zbytečnou investicí a semafory by mohly ke zklidnění situace stačit. „Vždyť nadchod by tady nezapadl ani architektonicky,“ myslí si někteří Orlované. „Semafory musí ke zklidnění přechodu určitě stačit. Nadchod by byly zbytečně vyhozené peníze,“ říkají druzí. A co radikální řešení v podobě silničního obchvatu centra města? Ten by sice počty aut projíždějících centrem Orlové snížil, ovšem na tak velkou investici město nemá peníze. „V takovém případě bychom se museli snažit získat peníze z fondů Evropské unie, potažmo ministerstev,“ dodal k celkovému problému orlovský místostarosta.