Po odtažení poškozené soupravy a lokomotivy pracovníci Správy železnic trať uklidili. Už zprovoznili kolej vedoucí směrem na Polsko. Tudy vlaky od nehody projíždět nemohly a jezdily oklikou přes nedalekou Vrbici. "V provozu je i první kolej na nástupišti. Omezení se nyní týkají jen samotného místa nehody. Tudy vlaky ještě nejezdí. Nemá to ale na chod stanice zásadní vliv," řekl Gavenda.

Nehoda se stala v pondělí brzy ráno. Podle Drážní inspekce strojvedoucí pendolina pravděpodobně přehlédl signál, který mu zakazoval vyjet ze stanice. Na trati se pak srazila souprava s posunovací lokomotivou. Strojvedoucí nehodu nepřežil. Dalších pět lidí, stevardka z pendolina a čtyři členové obsluhy posunovací lokomotivy, utrpěli zranění.

V Bohumíně se brzo ráno 27. června 2022 srazil vlak pendolino odjíždějící do Prahy s posunovací lokomotivou. Srážku nepřežil strojvedoucí pendolina.
V Bohumíně se srazilo pendolino s posunovou lokomotivou. Strojvedoucí nepřežil

Gavenda uvedl, že po odklizení trosek mohli jeho kolegové důkladně prozkoumat poškození železniční trati. Výsledkem je zvýšení škody, kterou vykolejení lokomotivy a dvou vozů pendolina způsobilo. Původně odhadovaná částka deset milionů korun se zvedla na 20 milionů. Celková škoda tak bude přesahovat 46 milionů korun.

"Bude potřeba vyměnit kompletně dvě výhybky. Na dvou dalších musíme nahradit nejvíce poškozené části. Kdy se tak stane, nyní ještě nevíme. Záleží na dodavateli, kdy bude schopen materiál dodat," uvedl.

V Bohumíně se brzo ráno 27. června 2022 srazil vlak pendolino odjíždějící do Prahy s posunovací lokomotivou. Srážku nepřežil strojvedoucí pendolina.
Nejčastější příčina mimořádných událostí? Nepozornost, říká drážní inspektor

Šéf Drážní inspekce Jan Kučera uvedl, že vyšetřování potrvá pravděpodobně do konce roku. Inspektoři musejí vyslechnout svědky. Čekat se bude i na znalecké posudky, které například stanoví, zda měl vlak v pořádku brzdy.

Poškozený vlak nahradí jiná souprava. "Od 27. června do 5. července bude na těchto vlacích řazena mimořádně náhradní souprava InterJet místo jednotky pendolino," uvedly České dráhy na svém webu. České dráhy vlastní sedm pendolin, šest z nich denně vypravují a sedmé prochází plánovanou údržbou. Při poškození některé ze souprav je nutné ji nahradit.