Někteří pacienti poukazují na odebrání možnosti svobodné volby výběru lékárny. Některým havířovským lékárníků se zase nelíbí, že jim tímto opatřením ubírají klienty. Tiskopis snázvem průvodka, který slouží místo receptu, označil předseda lékárnické komory Lubomír Chudoba, jako nepřípustný.

„Čelíme velké kritice, a to jen proto, že lidé jsou málo informováni. Jsme si naprosto jisti svým legálním způsobem práce. Využili jsme jen možnosti řídit se podle platné vyhlášky a zákonů, které slouží pro polikliniky a nemocnice slékárnou. Vybudovali jsme za značné peníze prestižní zařízení a poskytujeme kvalitní zdravotnické služby. Budovy jsou moderní, plně klimatizované a jejich součástí a další službou pro pacienty je i lékárna. Všude na stěnách visí informující cedule, které upozorňují na změny. Jsou zde také pokyny pro pacienty a lékaři i sestry ochotně podávají informace o změnách. Náklady na provoz zařízení jsou velice vysoké a i ztohoto důvodu jsme využili možnosti a zřídili elektronické recepty. Nicméně je to i zdůvodu nezaměnitelnosti léčiv,“ řekl Bedřich Wasserburger.

Tento nový systém je zavedený již vmnoha jiných nemocnicích a poliklinikách. „V okolních městech systém funguje bez větších problémů a naopak lidé se nad tímto způsobem vůbec nepozastavují. Proto nechápu tohle napadání. Jsme si naprosto jistí, že ani jeden zlékařů obou zařízení nenutí pacienta kvyzvedávání si léků vnaší lékárně. Tato možnost mu je jen nabídnuta. Stejně tak není pravdivé, že tiskopis průvodka je kopií receptu. Veškeré kroky, které jsme učinili, jsme konzultovali se Státním ústavem pro kontrolu léčiv. Bohužel jsme ve městě první, lidé jsou nedůvěřiví a konkurence se bojí o klienty,“ vysvětlil Marek Rozbroj.