Příčinou komplikací byla poměrně banální nehoda, ke které se možná ani nemusela volat policie. Karambol se stal ve čtvrtek odpoledne na objezdu před odbočkou do centra. 

Nehoda mohla být vyřešena během několika minut, jeden z řidičů ale trval na přivolání dopravní policie. 

„Často jsme voláni k nehodám, ke kterým není nutné ze zákona přivolávat policii, ale některý z účastníků na tom z nějakého důvodu trvá.  Mnohdy by se tyto nehody daly vyřešit okamžitě během několika minut a vozovka by byla plně zprůjezdněna. Bez policie, pouze přes pojišťovny, je možné řešit i kolize firemních vozidel i těch pořízených na leasing. Pokud skutečně nejsou zákonné důvody pro přivolání policie, je pro účastníky výhodnější událost řešit vzájemnou dohodou. Při řešení policie situaci komplikuje čekání a viník nehody navíc dostává blokovou pokutu, což mu škodu ještě zvyšuje,“ řekl ředitel oddělní likvidace pojistných událostí společnosti RPS Petr Kostelecký.

Podle policie zavinil nehodu řidič, který nedobrzdil. 

"27letý řidič BMW 320 nedodržel bezpečnou vzdálenost mezi vozidly a čelně narazil do zadní části dodávkového automobilu Opel Vivaro, který řídil 52letý muž. Nehoda se obešla bez zranění. U žádného z řidičů nebylo zjištěno požití alkoholu. Škoda na BMW byla odhadnuta na 40 tisíc korun, u dodávky na 20 tisíc," informovala policejní mluvčí Zlatuše Viačková. 

Schází ohleduplnost a předvídání

V době odpolední dopravní špičky se kvůli havarovaným vozidlům situace na objezdu začala rychle komplikovat. Motoristé totiž najížděli na okruh i ve chvíli, kdy viděli, že nebudou moci dále pokračovat a zablokují cestu vozidlům, která k nim po okruhu přijížděla zleva. 

Zatímco v některých křižovatkách je za účelem zabránění těchto situací žluté vodorovné značení v podobě vyšrafovaných křížů, aby tam vozidla nezastavovala, na rondelu dosud aplikováno nebylo. 

Zdroj: CityPlan

Kolaps vyvolal diskusi i u příspěvku na Facebooku Deníku. Podle některých názorů působily problémy semafory, které provoz na kruhovém objezdu řídí. 

Semafory byly instalovány právě kvůli zajištění vyšší propustnosti vozidel, a to především z hlavních tahů. Do doby jejich instalace měli řidiči v době špičky velké problémy na rondel vůbec najet.

Semafory jsou nastaveny tak, že provoz na rondelu řídí jako na třech křižovatkách tvaru T, přičemž jsou společně synchronizovány, aby byl provoz co nejplynulejší. 

Dopravní provoz před velkým havířovským kruhovým objezdem.
Červenou na velkém havířovském rondelu řidiči často ignorují
Technik seřizující semafory na havířovském kruhovém objezdu
Unikátní rondel se semafory se osvědčil
Ekologický aktivista Bohdan Svorník (uprostřed) při debatě s občany v Horních Bludovicích.
Lidé se bouří proti továrně na plasty. Radnici by to mohlo stát miliony